سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

انتقال آموزه‌های اسلامی از اهداف برگزاری این همایش است. Image

امام جمعه زرندیه در همایش کتابت احادیث امام محمد باقر (ع) که با حضور جمعی از خوشنویسان همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهرستان انجام شد با بیان اینکه هنر در اسلام یک ابزار است، گفت: این ابزار می‌تواند در راه‌های مختلف خودنمایی کند.

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام محمدعلی علم الهدی اظهار کرد: گاهی این هنر می‌تواند در خدمت فرهنگ غرب قرار گیرد و در رابطه با اهداف شیطانی و پلید آن‌ها مورد استفاده باشد و گاهی نیز می‌تواند در عرصه تمدن اسلامی و خدمت به فرهنگ دینی فعالیت کند و در نوشتن روایات و احادیث و آیات قرآنی باشد.

 

 وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام به هنر خوشنویسی ارزش زیادی قائل شده است، اظهار کرد: مکتب ما از دو امام باقر(ع) و صادق (ع) است و هنرمندان خوشنویس باید روایات و احادیث این دو بزرگوار را با خط خوانا و هنر خود با مردم عرضه کنند.

 

 علم‌الهدی خاطرنشان کرد: خط زیبا و هنر خوشنویسی عامل بسیار مهمی است برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی و زمینه رشد و شکوفایی فرهنگ اسلامی را فراهم می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، حسین محمودی‌فر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز گفت: 20 نفر از هنرمندان خوشنويس از شهرستان زرندیه وانجمن خوشنویسان شهرستان ساوه سخنان گوهربار امام باقر(ع) را با هنر خوشنويسي كتابت کردند.

 

وی با بیان اینکه آثار خوشنويسي اين هنرمندان بعد از كتابت در نمايشگاه خوشنويسي به معرض نمايش گذاشته مي‌شود، افزود: به کلیه هنرمندان شرکت کننده در این همایش هدایایی تقدیم خواهد شد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه با اشاره به اهميت كتابت و نقشی كه در پاسداشت جايگاه ائمه(ع) دارد، خاطرنشان کرد: آشنایی با برخی از روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) و انتقال آموزه‌های اسلامی و تعالیم دینی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group