چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

مهاجرپذیری و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت از علل وقوع جرم در ساوه است Image

در مراسمی با حضور معاون استاندار و فرماندار ساوه، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب با برگزاری صبحگاه مشترک در دایره راهنمایی و رانندگی ساوه از پرسنل فعال نیروی انتظامی و خبرنگاران این شهرستان تجلیل شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، علی‌محمد گلستانی‌فرد، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه در این آئین در سخنانی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از این ماه به عنوان ضیافت الهی نام برد و گفت: با بهره‌مندی از نعمات الهی در این ماه میهمان باری‌تعالی هستیم و یکی از برکات این ماه شریف کاهش تخلفات و جرایم است و آمار و ارزیابی‌ها بدلیل حاکم شدن روحیات معنوی و الهی از کاهش جرایم حکایت دارد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان ساوه دارای شرایطی است که زمینه را برای ایجاد مسایل امنیتی و انتظامی و جرایم اجتماعی مساعدتر و فراهم‌تر کرده است، ادامه داد: شهرستان ساوه دارای یک سری مولفه‌هایی است که در مسایل امنیتی منطقه تاثیر گذار است.

 

گلستانی‌فرد از پدیده مهاجرت و حاشیه‌نشینی به عنوان اولین مولفه در افزایش جرایم در ساوه به عنوان یک مشکل مضمن و حاد خبر داد و اظهار کرد: این پدیده همیشه عامل بروز آسیب‌های اجتماعی و امنیتی بوده و علت وقوع این پدیده نیز وجود مراکز صنعتی در منطقه‌ای مانند ساوه است.

 

رئیس شورای تامین شهرستان ساوه حضور مهاجرین خارجی و به تبع آن مهاجرین غیر مجاز را به عنوان مولفه دوم زمینه ارتکاب جرم در ساوه ذکر کرد و افزود: قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کشور به عنوان شاهراه مواصلاتی و کریدور شرق به غرب پدیده قاچاق کالا و سلاح و نیز مواد مخدر را بوجود آورده است.

 

گلستانی‌فرد میزبانی 30 هزار دانشجو با تنوع فرهنگ‌ها و روحیات و نیز بافت روستایی گسترده را از دیگر مولفه‌های تاثیرگذار در وقوع جرم در ساوه ذکر کرد و گفت: علیرغم دارا بودن این مولفه‌ها عملکرد نیروی انتظامی شهرستان قابل قبول است و شورای تامین ساوه نیز مقام اول استان را به خود اختصاص داده است.

 

 به گزارش ایسنا، رضا شاکرمی، رئیس دادگستری شهرستان ساوه نیز یکی از ضروریات جامعه بشری را تامین امنیت ذکر کرد و افزود: امروزه در تمامی امور فراهم کردن آسایش و امنیت یکی از نیازهاست و بالاتر از تامین امنیت نیز احساس امنیت است.

 

وی میدان دار تامین امنیت را نیروی انتظامی دانست و بیان کرد: عملیاتی کردن تامین امنیت و مقابله با جرایم خشن و پیشگیری از جرایم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

 

شاکرمی با اشاره به وجود برخی جرایم مهم، اظهار کرد: مفاسد اقتصادی از جمله جرایم مهمی است که موجب تعطیلی کارخانجات و بیکاری می‌شود و پدیده قاچاق کالا نیز در خط اول جرایم قرار دارد که به عنوان تهدید جدی در حوزه اقتصادی باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

 

 این مقام قضایی با اشاره به جرایمی مانند ایجاد شرارت، منافب عفت، گسترش عرفان‌های کاذب و ماهواره‌ها، خاطرنشان کرد: باید در این جرایم ریشه‌یابی صورت گیرد و با پیدا کردن ریشه وقوع این جرایم برخوردهای قانونی صورت پذیرد.

 

 گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان نیروی انتظامی و خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group