جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

تمامی اخبار

خبرنگاران شهرستان ساوه با امام جمعه این شهر دیدار کردند Image

به مناسبت فرا رسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار، جمعی از خبرنگاران شهرستان ساوه با حضور در بیت امام جمعه این شهر با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، امام جمعه ساوه در این دیدار در سخنانی با بیان تفاوت‌های بین انسان و حیوان گفت: ویژگی انسان در بین موجودات، در داشتن آگاهی‌، دانش و خبر است و این ویژگی در خبرنگاران بیشتر تجلی پیدا می‌کند و همانا کار خبرنگاری و خبر رسانی رسالت پیامبران نیز بوده است.

 

حجت‌الاسلام سید‌حسین تقوی با اشاره به اینکه دنیای کنونی عصر انفجار اطلاعات است، افزود: پیشرفت‌های کنونی در جهان برابر با 3 هزار سال گذشته است و عامل رساندن این اطلاعات خبرنگار است.

 

وی با تاکید بر تولید خبر صحیح و به‌دور از غرض ورزی اظهار کرد: آگاهی بخشی به مردم و پرهیز از تولید اخبار مشکوک، رسالت یک خبرنگاری است که عالمانه و با یقین از صحت و سقم خبر، کار می‌کند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه انجام کار مبهم را آفتی برای خبرنگاران دانست و خاطر نشان کرد: روشنگری زمانی صورت می‌گیرد که انسان خودش به مرحله یقین رسیده باشد.

 

تقوی با توصیه به خبرنگاران مبنی بر مطالعه کتب جامعه شناسی و روان شناسی، بیان کرد: مطالعه مدام در حوزه‌های مختلف، خبرنگار را در ایفای وظیفه خویش شتاب می‌بخشد.

 

وی با بیان اینکه افراد مستبد و دیکتاتور نمی‌توانند خبرنگاران را تحمل کنند‌، تصریح کرد: افراد مستبد و دیکتاتور، دشمن آگاهی جامعه هستند و از این رو تاب تحمل خبرنگاران را ندارند چون خبرنگاران افکار عمومی جامعه را تصاحب می کنند.

 

 وی در پایان از خواستار مصونیت و تامین شغلی خبرنگاران شد و از این قشر خدوم خواست تا در حوزه‌های شخصی و فردی مردم وارد نشده و بیشتر به مسایل اجتماعی بپردازند.

 

گفتنی است، در این مراسم از خبرنگاران شهرستان ساوه با اهدای هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group