سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

تمامی اخبار

تقسیط پنج ساله بدهی تعاونی‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی Image

دبیر اتاق تعاون ساوه گفت: براساس اطلاعیه بانک مرکزی امکان بازپرداخت بدهی بانکی تعاونی‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی سراسر کشور در قالب تقسیط پنج ساله فراهم شده و جرایم متعلقه نیز بخشیده می‌شود. 

 

محمدمسعود داوری در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با اعلام این خبر تأکید کرد: این امکان تنها برای تعاونی‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه معوقه‌های بانکی یکی از بزرگترین مشکلات موجود در مسیر حرکت و پیشرفت تعاونی‌های مذکور است افزود: بانک مرکزی ایران در راستای رفع این معضل قانون یاد شده را به تصویب رسانده و اعلام کرده است.

 

داوری از کلیه تعاونی‌های فعال در گرایش‌های یاد شده این شهرستان درخواست کرد به بانک‌های عامل مراجعه و با جدیت پیگیر تقسیط پنج ساله بدهی خود و بخشش کلیه جرائم متعلقه (شش درصد) باشند.

 

دبیر اتاق تعاون ساوه گفت: در متن اطلاعیه بانک مرکزی آمده است، به منظور حمایت از تولید و اشتغال، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی اجازه داده می‌شود با تائید هیأت مدیره بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مذکور، اصل و سود تسهیلات سررسید شده و معوق واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی را که در بازپرداخت بدهی‌های خود دچار مشکل شده‌اند، برای یکبار تا پنج سال تقسیط، و از سرفصل مطالبات سررسید گذشته و معوق خارج کنند.

 

داوری افزود: همچنین اجازه داده می‌شود کلیه جریمه‌های ناشی از دیرکرد بازپرداخت اصل و سود تسهیلات موضوع این بند پس از تعیین تکلیف تا آن زمان و انجام تسویه حساب کامل با تائید هیأت مدیره بخشیده شود.

 

دبیر اتاق تعاون ساوه در پایان گفت: چنانچه اشخاص حقیقی یا حقوقی برای تسویه بدهی‌های معوق خود به بانک‌های عامل مراجعه نکنند، به هیأت مدیره بانک‌ها اجـازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات برای مطالبات بیش از پنج میلیارد ریال خود، از سایر اموال منقول و غیر منقول آنان مازاد بر وثائق تحویلی به بانک‌ها از طریق اجرای ثبت اسناد و املاک مراجع قضائی اقدام کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group