جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه:خبرنگاران نماینده بین مردم و دولت هستند Image

همزمان با اولین جمعه از ماه مبارک رمضان نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان ساوه با حضور بی‌نظیر نمازگزاران روزه‌دار و برای اولین بار در مصلی امام علی (ع) و به امامت امام جمعه این شهر اقامه شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی، امام جمعه ساوه در خطبه‌های نماز با گرامیداشت فرا رسیدن 17 مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید «محمود صارمی» به دست گروه طالبان، گفت: خبرنگاران چون نماینده بین مردم و دولت هستند، نقش مهمی در رساندن اخبار به مردم دارند.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید مشکلات مردم را منعکس کنند، ادامه داد: خبرنگاران باید با پرهیز از روح انتقام‌گیری و کینه‌جویی و دوری از مقاصد شخصی و حزبی و فقط برای رضای خدا مسایل را بیان کنند.

 

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 16 مردادماه روز جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: فعالیت در 3 پژوهشگاه رویان، ابن سینا و علوم انسانی از کارهایی است که جهاد دانشگاهی انجام داده است.

 

 وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی 77 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تصریح کرد: فعالیت 2 هزار نفر به عنوان هیات علمی در جهاد دانشگاهی توانسته است در حوزه شبیه‌سازی حیوان، کشور ما را در ردیف اولین کشورهای تولید کننده شیوه شبیه‌سازی قرار دهد.

 

تقوی در ادامه با اشاره به موضوع کم آبی در سطح شهرستان گفت: در برخی نقاط شهر ما مشکل کم آبی داریم که امیدواریم با صرفه‌جویی بیشتر مردم و نیز همت بیشتر سازمان آب این معضل بر طرف شود.

 

خطیب جمعه ساوه در خطبه اول نماز نیز با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: روزه یک کار خالصانه و بدون ریا است و روزه گرفتن در هوای گرم بنا به روایات وارده جهاد محسوب می‌شود.

 

 وی استکبارزدایی را یکی از خصوصیات روزه برشمرد و تصریح کرد: روزه‌دار با کبر مبارزه می‌کند و تسلیم خدا می‌شود.

 

تقوی بنیانگذار استکبار در زمین را شیطان ذکر کرد و خاطرنشان کرد: باید برای درمان استکبار از طریق جهاد اکبر و اصغر به ستیز با شیطان درآمد و ولایت‌پذیر شد.

 

وی با اشاره به اینکه انسان در سایه روزه به سلامت می‌رسد، بیان کرد: نباید در ماه مبارک رمضان حرمت‌شکنی شود و روزه داران شاهد روزه خواری در سطح شهر باشند.

 

گفتنی است، گرامیداشت وفات حضرت خدیجه (س)، سالروز بمباران اتمی هیروشیما، یادآوری جریان نهضت مشروطه، بیان آخرین وضعیت خیزش کشورهای اسلامی در خاورمیانه از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه ساوه در خطبه‌های نماز به آن‌ها اشاره کرد.

 

 به گزارش ایسنا مصلی امام علی (ع) ساوه که از این پس مردم این شهر شاهد برپایی نماز جمعه در آن هستند در 4 هزار و 500 متر زیر بنا همراه با ساختمان‌های جانبی در نظر گرفته شده است و فضای موجود در جهت برپایی نماز جمعه و دیگر مراسمات نیز به 3 هزار و 200 متر می‌رسد که توسط «سیدمحمد باقرصدوقی» خیر ساوجی احداث شده است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group