پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

ماه مبارک رمضان ماه اعتکاف رسول الله است‌ Image

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه گفت: ماه رمضان فرصت مغتنمی است برای خودیابی‌، خودشناسی‌، خودسازی و تحول حال و به همان نسبت که به وابستگی و غرق شدن در مادیات انسان را از خود بیگانه می‌کند، عبادت و بندگی آدمی را به خویشتن باز می‌گرداند.

 

حجت الاسلام حسن صلاحی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان اینکه ماه رمضان ماه انبیاء و اولیای الهی است، گفت: در این ماه عالی‌ترین نمایش و تجلی بندگی و تسلیم و فرمانبری به منصه ظهور می‌رسد.

 

وی ادامه داد: در عبادت و بندگی حضرت حق است که انسان خود را در اوج می‌بیند و به کاستی‌های خود پی می برد و از بالا به هستی و زمان می‌نگرد و در عبادت است که انسان به حقارت و پستی آمال و آرزوهای زودگذر مادی پی می‌برد و خود را در برابر خدای هستی آفرین حقیر می‌بیند.

 

 وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه جهاد اکبر است، اظهار کرد: ماه رمضان ماه جهاد با نفس خویشتن و ماه قیام و حرکت و شور و شعور است و ماه گناه سوزی و زدودن ناخالصی‌ها و کسب هویت و سعادت است.

 

صلاحی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه اعتکاف رسول الله است‌، تصریح کرد: ماه رمضان ماه خطابه‌های امیر المومنین و دعاها و سجده‌های سید الساجدین است؛ ماه به‌پا خواستن در شب‌ها، مناجات در سحرها و صبر و پایداری در روزهای آن است و از لذت افطارش نمی‌توان چشم پوشی کرد.

 

 وی با اشاره به اینکه آغاز این ماه رحمت‌، میانه آن مغفرت و پایان آن پاداش عظیم الهی است، خاطر نشان کرد: شرط حضور در این ماه فقط تشنگی و گرسنگی نیست بلکه عشق به ولایت و اطاعت از رهبران آسمانی و مهربانی و صله کردن با خویشاوندان و دوری از معصیت و گناه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group