جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

معاون وزیر صنایع :در بحث واردات خودرو ممنوعیتی نداریم Image

استاندار مرکزی گفت: با سرمایه گذاری 40 میلیارد تومان در این چهار واحد تولیدی زمینه اشتغالزایی یک‌هزار و 500 نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، علی‌اکبر شعبانی‌فرد در مراسم افتتاح چهار واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران افزود: در استان مرکزی 2 هزار 500 واحد صنعتی در استان مرکزی با سرمایه گذاری بالغ بر 84 هزار میلیارد تومان وجود دارد که زمینه اشتغال‌زایی 175 هزار نفر فراهم شده است.

 

وی تصریح کرد:122 کارخانه با سرمایه گذاری بالغ بر 5 هزار و 200 میلیارد تومان تا پایان سال جاری در استان مرکزی افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه سوم صنایع کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: امروز در حوزه توسعه شهرک‌های صنعتی به نحوی حرکت می‌کنیم که توسعه شهرك‌هاي صنعتي در سطح استان كمتر از هزار هكتار نباشد.

 

استاندار مرکزی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل جاده‌ای، توسعه صادرات را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید با شناسایی رقبای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای سهم خود را به نحو مطلوب تعریف کنند تا به اهداف خود دست یابند.

 

 شعبانی‌فرد شناخت و شناسایی بازار و ارتقای سطح تکنولوژی را از دیگر ویژگی‌های صنعتگران موفق برشمرد و ادامه داد: علی‌رغم تحریم‌های صورت گرفته شرایط خوبی برای جهش صنایع مهیاست و باید سرمایه‌گذاران با بالا بردن بهره‌روی و کاهش ضایعات در تمامی زمینه‌ها تلاش کنند.

 

 وی آموزش نیروهای بومی منطقه‌ای را لازمه این کار عظیم دانست و افزود: این مهم در ارزش افزوده و کالای تولیدی موثر است.

 

استاندار مرکزی در پایان با اشاره به اینکه استقلال اقتصادی ما مهمتر از استقلال سیاسی ماست، بیان کرد: بنا به فرموده مقام معظمر رهبری استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی معنا ندارد و امیدواریم که ایرانی آباد و مدلی از حکئمت اسلامی را به جهانیان ارائه دهیم.

 

 

 

معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنايع و معادن نیز گفت: خط اعتبار انرژي، بازسازي و تكميل طرح‌هاي كوچك، بازسازي و تكميل طرح‌هاي بزرگ سه بسته حمایتی اولیه دولت از صنایع در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی افشین روغنی در حاشیه افتتاح 4 واحد تولیدی صنعتی در شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در بعضی صنایع هم یارانه‌های سوخت پرداخت می‌شود، افزود: یارانه سوخت برای نفت کوره، گاز مایع است و برای گازوئیل نیز 5 میلیون لیتر سهمیه خاص اختصاص داده شده است.

 

وی موضوع سرمایه در گردش را به عنوان اولویت کاری این وزارت‌خانه در سال 90 برشمرد و اظهار کرد: با راه‌اندازی صندوق توسعه ملی مبلغی حدود 10 میلیارد دلار از طرف رئیس جمهور به بانک صنعت و معدن اختصاص داده می‌شود که اين مبلغ تركيبي با منابع ريالي شده و براي طرح‌هاي توسعه‌اي و سرمايه در گردش يا طرح‌هاي جديد در اختيار صنعت‌گران قرار می‌گیرد.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه استقبال صنعتگران روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: صنعتگر بخش خصوصی طراح، خلاق و مبتکر است و ما نیز در ساز و کارهای اداری از آنان حمایت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به طرح ادغام دو وزاتخانه صنایع و معاون و بازرگانی گفت: تسریع و تسهیل فرآیندهای صدور مجوز برای صنعتگران از مزایای ادغام وزارتخانه صنایع و بازرگانی است.

 

معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنايع و معادن در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به حمایت از حوزه صنعت در جلوگیری از واردات خودرو، افزود: در بحث واردات خودرو ممنوعیتی نداریم اما، باید استانداردها رعایت شده و مجوزهای چهارگانه و کلیه دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های شورای سیاست‌گذاری خودرو اعمال شود.

 

 روغنی با بیان اینکه در مقوله واردات خودور، کیفیت محصولات وارداتی کنترل شدید می‌شود، خاطر نشان کرد: در مورد دوره تضمین و گارانتی نیز قواعدی تنظیم شده است که امیدواریم موضع واردات مسیر واقعی خود را طی کند و صنعت داخلی نیز توسعه یابد. 


 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group