شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

تا پایان هفته دولت 15 روستای بخش نوبران از گاز بهره‌مند خواهند شد. Image
در مراسمی با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه، بخشدار بخش نوبران و جمعی از مسوولان محلی مشعل گاز روستاهای چمران و بیوران از توابع شهر غرق آباد بخش نوبران ساوه روشن شد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مراسم گازرسانی به این دو روستا در مسجد جامع روستای چمران که زادگاه پدری سردار رشید اسلام شهید دکتر چمران است، در سخنانی گفت: مهمترین نقطه ثقل جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه است و امروز آرامش حاکم بر کشور مرهون هدایت‌های رهبری معظم انقلاب است.
 
 حجت‌الاسلام حسین اسلامی با بیان اینکه الماس زرین نظام اسلامی ولایت فقیه است، افزود: منتخبین مردم چه در کسوت نمایندگی مجلس و یا رئیس جمهور بدون التزام به رهبری نظام، اعتبار ندارند.
 
 وی با اشاره به اینکه امروز تمام ارکان کشور تحت فرمان رهبری هستند، تصریح کرد: فتنه گران در سال 88 می‌خواستند بین مردم و مسوولان شکاف ایجاد کنند اما، با درایت رهبری نظام و بصیرت مردم توطئه آنها نقش بر آب شد و هم اینک با اقتدار تمام در حال صدور جمهوری اسلامی به دورترین نقاط دنیا هستیم.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود روستای چمران را دارالمومنین خواند و اظهار کرد: مردم ساوه به این روستا افتخار می‌کنند و به احترام شهدای این روستا بالاخص شهید دکتر چمران شایسته توسعه است.
 
اسلامی با اشاره به بهره‌مندی مردم روستاهای چمران و بیوران از نعمت گاز طبیعی گفت: گازرسانی به شهرهای نوبران و غرق آباد از آرزوهای من و مردم این منطقه بود و در جریان گازرسانی به این منطقه قرار بود که گاز 10 اینچ به غرق آباد ونوبران بیاورند و از آنجائیکه انتقال این حجم از گاز جوابگوی توسعه غرق آباد و نوبران نبود و موجب تضییع بیت المال می‌شد بنده مخالفت کردم و برهمین اساس گاز 48 اینچ را درخواست کردیم تا امروز علاوه بر شهرهای نوبران و غرق آباد شاهد بهره برداری از گاز 48 اینچ در روستاها نیز باشیم.
 
 به گزارش ایسنا، بخشدار بخش نوبران نیز در این آئین در سخنانی گفت: روستاهای بیوران و چمران با تقدیم شهدای زیادی به تناسب جمعیت این دو روستا در دوران دفاع مقدس ماننده ستاره‌ای در بخش نوبران می‌درخشند.
 
ابوالفضل دانیالی با اشاره به اقدامات دولت در توزیع عادلانه منابع و امکانات در مناطق مختلف کشور، افزود: خدمات صورت گرفته در بعد از انقلاب قابل مقايسه با قبل از انقلاب نيست و تسريع در گازرساني به روستاها هدیه دولت عدالت محور به روستاها و مناطق محروم است.
 
 وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات مردم رضایت خدای متعال را به همراه دارد، بیان کرد: خدمت رساني به روستاها يكي از اصلي ترين وظايف است که بايد با همكاري همه دستگاهها مشكلات روستائیان مرتفع شوند.
 
بخشدار نوبران تخصیص اعتبارات لازم جهت اصلاح معابر، بهسازی روستاها و احداث یادمان شهید چمران در روستای چمران را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برای این دو روستا ذکر کرد.
 
به گزارش ایسنا رئیس شرکت گاز ناحیه غرق آباد نیز گفت: تا پایان هفته دولت 15 روستای بخش نوبران بطور کامل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
 
مهدی شرفی با بیان اینکه گاز‌رسانی به 20 روستای دیگر این بخش در دستور کار قرار دارد، افزود: گازرسانی به روستاهای بیوران و چمران از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی اجرا شد و در آن 10 هزار و 300متر شبکه گاز از نوع پلی‌اتیلن اجرا شده است.
 
وی تصریح کرد: هزینه تأمین کالا و اجرای گازرسانی به این دو روستا بالغ بر 3 میلیارد ریال شده است که با نصب علمک و انشعاب گذاری ساکنین 400 خانواری روستاهای فوق از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
 
شرفی خاطر نشان کرد: همزمان با اجرای عملیات شبکه داخلی و علمکهای روستاهای فوق نصب انشعاب روستای علی درزی نیز آغاز خواهد شد.
 
 گفتنی است که روستای چمران در 12کیلومتری و روستای بیوران در 10 کیلومتری شهر غرق آباد از توابع بخش نوبران قرار دارد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group