سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

تمامی اخبار

اقامه نماز جمعه در سطح کشور دستور معجزه آسای امام راحل بود Imageبه مناسبت گرامیداشت فرا رسیدن 5 مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور یک دوره مسابقه نقاشی با موضوع بچه ها نماز به همت ستاد برگزاری نماز جمعه ساوه و با همکاری اداره آموزش و پرورش در کانون شهدای محراب این شهر برگزار شد.

 

امام جمعه ساوه در حاشیه برگزاری این مسابقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان تاثیر نماز جمعه در نظام اسلامی ایران گفت: اقامه نماز جمعه در سطح کشور دستور معجزه آسای امام راحل عظیم الشان بود و این معجزه انقلاب بود که مردم به بهره مندی از فیوضات معنوی نماز جمعه از توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی در خطبه‌های نماز مطلع می‌شوند.

 

وی افزود: خطیب نماز جمعه در خطبه اول مردم را به تقوی و یاد خدا آشنا می‌سازد و در خطبه دوم نیز با دسیسه‌های دشمن آگاه می سازد و در واقع مردم از وضعیت کشور و جهان در نماز عبادی سیاسی جمعه مطلع شده و یک نوع بصیرت بخشی به نمازگزاران است.

 

وی با بیان اینکه هدف آفرینش تسبیح و بندگی خداست، اظهار کرد: در نماز جمعه که روز بیعت با محمد و آل محمد (ص)است، مردم با حضور در نماز جمعه در واقع با اهل بیت (ع) بیعت می کنند و نحوه بندگی خدا و پرستش باریتعالی را در خود تقویت می‌کنند.

 

خطیب جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان هدف از برگزاری مسابقه نقاشی در سالروز گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: این مسابقه برای اولین بار ویژه نوجوانان شهرستان ساوه برگزار می‌شود و هدف از برگزاري اين مسابقه آشنايي کودکان و نوجوانان و انس آنان با مسجد و حضور در نماز جمعه است که به بهترین نقاشی‌ها جوایزی اهدا خواهد شد.

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group