جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

تدوین محتوای آموزش حقوقی مرتبط با وظایف صنفی مشاوران املاک و خودرو Image

به مناسبت فرا رسیدن روز اصناف، همایش تجلیل از اصناف و فعالان صنفی با حضور رئیس جمهور و وزرای بازرگانی و دادگستری برگزار شد که در این مراسم اتحادیه صنف مشاورین املاک ساوه رتبه اول اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور را کسب کرد و فرامرز خسروی رئیس اتحادیه این صنف از دست رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.

 

در همین ارتباط رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک شهرستان ساوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، به بیان نحوه انتخاب این اتحادیه به عنوان اتحادیه برتر کشور پرداخت و گفت: با وجود بیش از 8 هزار اتحادیه صنفی فعال کشور، این افتخار برای شهرستان ساوه و صنف مشاورین رقم خورد و این در حالی است که اینجانب در طول بیش از 3 سال خدمتگزاری برای مردم ساوه در سال اول فعالیت خود در اتحادیه نیز رتبه اول کشور را کسب کرده و در سالهای دوم و سوم مسوولیت خود نیز به ترتیب رتبه‌های هفتم و اول را بدست آوردم.

 

فرامرز خسروی با بیان اینکه 48 اتحادیه صنفی در شهرستان ساوه وجود دارد‌، افزود : با ارزیابی‌های بعمل آمده از این تعداد 3 اتحادیه به استان معرفی شده و از استان نیز 3 اتحادیه برتر برای مرحله کشوری انتخاب می‌شوند و به لحاظ برگزاری کلاس‌های آموزش قانون مدنی‌، قانون نظام صنفی‌، اخلاق حرفه‌ای‌، مشتری مداری و اجرای صحیح قوانین اتحادیه مشاورین املاک رتبه برترین کشور را کسب کرد.

 

 وی در ادامه افزود: اینجانب در حالی به عنوان خدمت‌گزار صنف مشاورین املاک در ساوه انتخاب شدم که حدودا 60 درصد از پرونده‌های مطروحه قضایی‌، از نحوه تنظیم قراردادها در مشاورین املاک رقم می‌خورد و حدودا 20 درصد واحد صنفی غیر مجاز مشغول به فعالیت بودند و حدود 70 درصد اعضای صنف با کارت موقت که احتیاج به تمدید داشت فعالیت می‌کردند.

 

وی ادامه داد‌: در آن مقطع صدور پروانه‌های تخصصی در ابتدای راه بود و صدور ملت کارت اصناف در شرف شکل گیری بود و لذا حجم کارها بسیار زیاد بود و از این حیث دید مسوولین و مردم نسبت به این صنف منفی بود.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم سامانه معاملات و مستغلات کشور در سال 1387، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه بحث آموزش و پشتیبانی این امر مهم به خوبی اجرا گردید؛ در این میان به حول و قوه الهی و با کمک همکاران و مسوولان در رفع مشکلات بصورت شبانه روزی اقدام کرده و با روحیه‌ای جهاد گونه در ابتدای کار اقدام به پلمپ واحدهای صنفی غیر مجاز و تمدید پروانه‌های منقضی کرده و با بازرسی های صورت گرفته و بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که آموزش را سرلوحه کار قرار دهیم.

 

وی آموزش را باعث ارتقای سطح آگاهی متصدیان املاک ذکر کرد و اضافه کرد: یکی از عوامل موثر بر تولید منازعه در کشور به منازعه‌های مرتبط با مشاغل صنفی بر می‌گردد که متناسب با این عامل راه حل‌های متعددی مطرح می‌شود که مهمترین راه حل مربوط به افزایش سطح آگاهی و توانایی افراد صنفی نسبت به مسایل حقوقی حرفه‌ای آنهاست.

 

خسروی بیان کرد: ارتقای آگاهی افراد صنفی نسبت به ابعاد وظایفشان موجب می‌شود که تولید منازعه پیرامون وظایف فرد صنفی کاهش یابد که نفع مستقیم آن در ابتدا عاید فرد صنفی می‌شود زیرا بار ناشی از هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم از دوش او برداشته خواهد شد.

 

 وی با بیان اینکه از جمله مهمترین مشاغل صنفی که زمینه فراوانی برای بروز منازعه پیرامون آنها وجود دارد صنوف مشاورین املاک و خودرو است، خاطر نشان کرد: این صنوف بنا به وظایف حرفه‌ای خود مبادرت به تنظیم قراردادهای افراد می‌کنند و لذا هر گونه عدم آگاهی یا ضعف اطلاعات حقوقی آنها می‌تواند به صورت بالقوه یک یا چند منازعه را تولید کند که این به تبع خود هزینه‌های خرد و کلان را بدنبال دارد.

 

 رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک شهرستان ساوه افزود: از این رو با درک این مهم که مشاوران املاک و خودرو نقش بنیادی در تولید منازعه دارند تدوین محتوای آموزش حقوقی مرتبط با وظایف صنفی این افراد را در دستور کار قرار داده‌ایم که به نتایج بسیار مثبتی نیز دست یافتیم.

 

وی با درخواست از هموطنان در خصوص نحوه تنظیم قراردادها گفت‌: از هموطنان عزیز تقاضا داریم قبل از انعقاد هر گونه قرارداد در واحدهای صنفی مشاورین املاک از داشتن پروانه کسب واحد فوق مطلع باشند و قبل از امضاء قرارداد، کلیه متن قرارداد را با دقت مطالعه کرده و در صورت مبهم بودن از مشاور املاک توضیح خواسته و با اطلاع کامل مبادرت به امضاء کنند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود؛ ضمنا سامانه پیامک به شماره 30008121666666جوابگوی سوالات حقوقی و صنفی همشهریان عزیز است.

 

 وی همچنین در ادامه فعالیت‌های به روز این اتحادیه خواستار در اختیار گذاشتن طرح تفصیلی شهرداری به اتحادیه مشاورین املاک شد و تصریح کرد: در این صورت با اطلاع دقیق از وضعیت شهرستان دیگر معاملات بار حقوقی پیدا نکرده و از درصد مراجعات به محاکم قضایی کاسته خواهد شد؛ مضافا بر اینکه اگر مشاورین املاک بتوانند نقشه‌های مستثنیات و اراضی ملی را نیز را با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در اختیار داشته باشند معاملات به‌صورت دقیق و در چارچوب ضوابط و قوانین حقوقی صورت خواهد گرفت و از آمار مراجعات به دادگستری به شدت کاهش خواهد یافت.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group