يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

تمامی اخبار

تاثیر قلم ماندگارتر از هر ابزار دیگری برای پیام‌آوری است Image

همزمان با فرا رسیدن روز قلم، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه همایش گرامیداشت روز قلم، با حضور نویسندگان و جمعی از مسوولین در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در این همایش در سخنانی سوگند خداوند به قلم را گویاترین شاهد بر شرافت و قداست قلم دانست و گفت: در جایی که خداوند صاحب هستی به آفریده‌ای از آفریده‌های خود قسم می‌خورد بشر در چه جایگاهی قرار دارد که بتواند از ارج و منزلت قلم سخن براند.

 

حسین محمودی‌فر فلسفه وجودی قلم را نگاشتن و برقراری ارتباط میان مکتب‌ها و آموختن تجربه‌ها و تعالی اندیشه‌ها دانست و افزود: تاثیر قلم ماندگارتر از هر ابزار دیگری برای پیامبری و پیام‌آوری است.

 

وی ادامه داد: قلم به عنوان حافظ علوم و دانش‌ها و پاسدار افکار اندیشمندان و پل ارتباطی گذشته و آینده بشر است.

 

محمودی‌فر با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از نویسندگان و اهالی قلم در‌خواست کرد که با همتی مضاعف و تلاشی جهادی در جهت اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان بکوشند.

 

به گزارش ایسنا، خسرو امیر حسینی مسوول کمیته پژوهش شورای فرهنگ عمومی و مدرس مراکز آموزش عالی تهران هم در این مراسم، قلم و نویسندگی را پدیده‌ای ارزشمند در طول تاریخ بشر دانست و افزود: انسان برای رشد و شکوفایی اندیشه‌ها و ایجاد روابط و حل مشکلات فردی و اجتماعی نیازمند قلم و کتابت است.

 

وی یکی از شاخصه‌های امتیاز‌آور ملی و بین المللی برای هر کشور را میزان اندیشمندان و اهالی قلم آن سرزمین دانست و ادامه داد: امروز هر کشوری که مجهز به مغز برتر و اندیشه خلاق نباشد، نمی‌تواند در رقابت نابرابر جهانی موفقیتی را کسب کند.

 

گفتنی است، قرائت شعر، تجلیل از 5 نویسنده و 4 خبرنگار و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه‌های این همایش یود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group