يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

تمامی اخبار

 پروژه عظیم آزاد راه ساوه– همدان در هفته دولت بطور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد. Image

مدیر‌کل راه و ترابری استان مرکزی گفت : پروژه عظیم آزاد راه ساوه– همدان در هفته دولت بطور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

غلامرضا خرمی در سفر یک روزه به شهرستان‌های ساوه و زرندیه و در جریان بازدید از پروژ‌ه‌های راه و ترابری این دو شهرستان، در ‌‌گویی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان اینکه پروژه آزاد راه ساوه- همدان (راه كربلا) به طول 175 كيلومتر شامل دو فاز ساوه - دخان به طول 90 كيلومتر و دخان - همدان به طول 85 كيلومتر است‌، افزود: بخشي از اين آزاد راه به طول 60 كيلومتر با صرف يك هزار ميليارد ريال در آبانماه سال گذشته به بهره برداري رسيد.

 

وی با اشاره به اینکه عمليات اجرايي30 كيلومترباقيمانده اين پروژه كه در حوزه اين شهرستان است آذرماه سال گذشته آغاز شده است، ادامه داد: هم اکنون این پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 10 درصد باقیمانده نیز شامل خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی است که بزودی انجام گرفته و در هفته دولت شاهد افتتاح کامل از این پروژه عظیم خواهیم بود.

 

وی خاطر نشان کرد: آزاد راه ساوه –همدان به منظور رفع تنگناهاي موجود راههاي اصلي غرب كشور و دسترسي سريع به مناطق مذكور، كوتاه کردن زمان مسافرت و امكان ارتباط سريع بين ايران و كشورهاي مسلمان آسياي ميانه به كشورهاي عراق و سوريه و همچنين كشورهاي اروپايي حاشيه درياي مديترانه و به عبارت ديگر احيا جاده ابريشم مورد توجه است.

 

خرمی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط حدود 7 هزار خودرو در آزاد راه ساوه به همدان تردد مي‌کنند‌، بیان کرد : شروع آزاد راه مذكور در شمال شهر صنعتي كاوه از آزادراه تهران - ساوه منشعب شده و انتهاي آن در كويرجان به بزرگراه همدان - روعان متصل مي‌شود.

 

‌گفتنی است، پروژه آزاد راه ساوه به همدان يکي از مصوبات بزرگ و مهم ساوه در دولت نهم است که باعث کاهش 18 درصدي سوانح رانندگي در اين محور شده و اجراي کامل اين پروژه قطعا تعداد سوانح را به ميزان قابل توجهي کاهش خواهد داد و زمينه‌ساز سفرهاي آسوده، آسان و بي دغدغه مسافران خواهد بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group