چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

کشتارگاه ساوه تنها کشتارگاه دارای مجوز برای اجرای این طرح در استان است Image

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه گفت: کشتارگاه شهرستان ساوه در حال حاظر تنها کشتارگاه دارای مجوز شناسنامه‌دار کردن گوشت قرمز در استان مرکزی است.

 

سید مرتضی میراسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با اعلام این مطلب افزود: این طرح برای اولین بار در استان مرکزی در شهرستان ساوه در حال اجرا است.

 

میراسلامی اظهار کرد: کشتارگاه ساوه تنها کشتارگاه کد دار استان مرکزی است و از نظر سطح بهداشتی در وضعیت خوبی قرار دارد و کد دار شدن این واحد به معنی روند صنعتی شدن آن است که تا به حال 60 درصد این کشتارگاه این روند را طی کرده و باقیمانده آن نیز به زودی به طور کامل صنعتی می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به شناسنامه دار کردن گوشت قرمز، برچسبی بر روی گوشت‌ها زده می‌شود که این برچسب حاوی تاریخ تولید، تاریخ ذبح، محل کشتارگاه و تاریخ مصرف است که این تاریخ برای گوشت گوسفند 3 روز و برای گوشت گوساله 5 روز در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسوول عنوان کرد: وجود این برچسب برروی گوشت نشانگر دو ویژگی مهم است که گوشت را از نظر بهداشتی و ذبح شرعی قابل قبول می‌‌کند.

 

 رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه در پایان خاطر نشان کرد: زدن این برچسب‌ها بر روی گوشت فقط در کشتارگاه‌های مجاز و دارای این امتیاز انجام می‌شود و در حال حاظر در استان مرکزی فقط کشتارگاه شهرستان ساوه از این مجوز و امتیاز برخوردار است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group