جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

تثبیت مالکیت‌، نظم حقوقی‌، امنیت اقتصادی و کاهش دعاوی از مهمترین رسالت ثبت اسناد است. Image

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوه از صدور بیش از 6 هزار سند در شهرستان در 15 ماه گذشته خبر داد.

 

محمود سرخیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان اینکه برای اولین بار قانون ثبت در 31 اردیبهشت ماه سال 1290 در 139 ماده تصویب شد، گفت‌: تثبیت مالکیت‌، نظم حقوقی‌، امنیت اقتصادی و کاهش دعاوی از مهمترین رسالت ثبت اسناد است.

 

سرخیل با اشاره به تاریخچه ثبت اسناد ساوه‌ افزود: ثبت اسناد ساوه در سال 1313 هجری شمسی تاسیس شد و با لحاظ نزدیکی این شهرستان به پایتخت و استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در حوزه ساوه دائما از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

 

وی با بیان مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط اداره ثبت اسناد و املاک در سال گذشته در ساوه اظهار کرد: موفقیت در صدور اسناد مالکیت تک برگی که اولین و بزرگترین گام در خصوص اتوماسیون و مکانیزه نمودن ثبت محسوب می‌شود از مهمترین اقدامات است و از فوائد آن می‌توان به عدم امکان جعل در هیچ شرایط و ابطال این اسناد با هر نقل و انتقال و صدور سند مالکیت دست اول بنام خریدار اشاره کرد.

 

 وی کاهش چشم گیر زمان انتظار جهت صدور اسناد مالکیت و انجام بازدید از محل از 4 ماه به کمتر از 25 روز را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: جلوگیری از صدور سند مالکیت اراضی ملی ( حتی یک مورد) به‌نام اشخاص حقیقی در سال 89 به کمک دستگاه قضایی شهرستان‌، دسترسی به رضایت قابل قبول و چشمگیر اربابان رجوع و به حداقل رسیدن شکایات مردمی‌، نصب سیستم تلفن گویا به‌منظور ایجاد امکان پیگیری امور از طریق تلفن و بدون حضور فیزیکی در اداره را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

 

این مقام مسوول از آغاز عملیات اجرایی پروژه ساختمان جدید اداری این اداره خبر داد و تصریح کرد: بعد از گذشت 15 سال این مهم محقق شد و در خردادماه سال 89 کلنگ این ساختمان در کمربندی همدان نبش کوی مهر در سه طبقه و هر طبقه به مساحت 700 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال به زمین زده شد و امیدواریم تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوه در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان آمار صدور اسناد گفت: آمار صدور اسناد در سال 89 مجموعا 5 هزار 93 مورد که شامل 3 هزار و 730 مورد دفتر چه‌ای و یک هزار و 363 عدد تک برگی است و در سه ماهه اول سالجاری نیز مجموعا یک هزار 416 مورد است.

 

 سرخیل آمار صدور سند اراضی ملی در سال 89 را بالغ بر 25 هزار هکتار و در سه ماهه اول سال‌جاری را بالغ بر 7 هزار هکتار ذکر کرد و خاطر نشان کرد: آمار صدور سند مالکیت خانه های روستایی در اجرای ماده 133 برنامه چهارم توسعه اقتصادی مجموعا یک هزار و 350 جلد و آمار صدور اسناد مالکیت املاک موقوفه بالغ بر 50 جلد است.

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group