پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

اعتياد و از هم گسيختگي خانواد‌ه‌ها امروز يكي از مشكلات اساسي جامعه است

Imageنماينده ساوه در مجلس جريانات انحرافي اخير را از مصاديق بارز اجتهاد در مقابل نص دانست و گفت: مصداق بارز اجتهاد در مقابل نص در صدر اسلام شمر بود و امروز مي‌بينيم شمرهايي جديدي پيدا شده‌اند كه اجتهاد در مقابل نص كرده و در مقابل اسلام، مرجعيت و روحانيت اظهارنظر مي‌كنند.

حسين اسلامي نماينده مردم ساوه و عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي ‌امروز يكشنبه طي نقطي ميان دستور در صحن علني مجلس با تبريك فرا رسيدن مبعث پيامبر اسلام (ص) اظهار داشت: تمام رسالات پيامبران الهي در راستاي اخلاق بشري بوده است كه پيامبر خاتم (ص) تكميل كننده اين رسالت است.

وي افزود: يكي از مسائل بسيار مهم در اعتقاد ما اجتهاد در مقابل نص است؛ امروز يكي از مشكلات اساسي كشور به اين نكته برمي‌گردد كه افرادي بدون دانش، معرفت و تخصص در خصوص اسلام قلم‌فرسايي مي‌كنند.

اين نماينده مجلس نمونه‌ بارز برخوردهاي اجتهاد در مقابل نص را در زمان پيامبر و امام علي (ع) و مصداق بارز آنها را شمر و عبدالرحمن بن ملجم دانست و گفت: امروز مي‌بينيم شمرهايي جديدي پيدا شده‌اند كه اجتهاد در مقابل نص كرده و در مقابل اسلام، مرجعيت و روحانيت اظهارنظر مي‌كنند.

اسلامي ادامه داد: اين اجتهاد در مقابل نص در طول تاريخ براي افراد منحرف و جريان‌هاي انحرافي وجود داشته است و امروز نبايد نمايندگان مردم سكوت كنند چرا‌كه بايد در دفاع از حريم اسلام، مرجعيت، علم، دانش و تخصص هركسي بايد در حوزه خود سخن بگويد.

وي با تاكيد بر اينكه نص ما ولايت فقيه است و همگان بايد بدانند رأي نمايندگان، رئيس جمهور و كساني كه از ملت رأي گرفته‌اند، بدون ولايت اعتباري ندارد، خاطرنشان كرد: مجلس نبايد اجازه دهد افرادي با عنوان آزادي بيان و نقد و بررسي در خصوص مرجعيت و اسلام اظهارنظر كنند لذا اين جريانات انحرافي اخير از مصاديق بارز اجتهاد در مقابل نص است.

اين عضو كميسيون اصل 90 اضافه كرد: امروز مشكلاتي در جامعه وجود دارد كه مردم، صنعت‌گران، كشاورزان و... از آنها رنج مي‌برند و انتظار دارند كه به اين مسائل رسيدگي شود؛ سرمايه‌گذاران و صنعتگران امروز معادله اقتصادي كشور را بر مبناي افزايش دو و نيم درصد نرخ ارز برنامه‌ريزي كرده‌اند اما به يك باره مي‌بينيم كه دولت 14درصد افزايش اعلام مي‌كند و صنعتگر، اقتصاد‌دان و توليدكننده 12درصد بدهكار شده و معادله اقتصادي كشور زيرسؤال مي‌رود.

اسلامي ادامه داد: دولت در شش ماهه دوم سال 89 به صنعتگر اعلام كرده كه به دولت كمك كنيد تا هدفمندي يارانه‌ها انجام شود و ما از درآمد هدفمندي يارانه‌ها به شما كمك مي‌كنيم اما به جاي اينكه از درآمد هدفمندي يارانه‌ها را به آنها كمك كند، به يكباره 14درصد افزايش نرخ اعلام مي‌كند و معاملات اقتصادي كشور را به هم مي‌زند.

وي با اشاره به معضلات امروز جامعه گفت: اعتياد و از هم گسيختگي خانواد‌ه‌ها امروز يكي از مشكلات اساسي جامعه است كه دولت بايد در رفع آنها اقدامات جدي انجام دهد.

اين نماينده مجلس در پايان يادآور شد: شوراهاي اسلامي روستاها بسيار زحمت مي‌كشند، اما هيچ حقوقي دريافت نمي‌كنند ولي در مقابل شوراهاي شهري حق جلسه دارند لذا نمايندگان بايد به اين نكته‌ها توجه كنند و تكليف حقوق شوراهاي روستاها را روشن كند. 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group