جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

تذكر لساني و امر به معروف و نهي از منكر وظيفه آحاد جامعه است. Image

برنامه‌هاي آموزش و پرورش شهرستان ساوه در خصوص اجراي فريضه‌ي مهم امر به معروف و نهي از منكر در ستاد اين مديريت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، در اين جلسه كه به منظور بررسي عملكرد اين ستاد در سال تحصيلي گذشته و پيش‌بيني برنامه‌هاي ستاد در سال تحصيلي 1391-1390 برگزار شد، مدير آموزش و پرورش و مسوول ستاد امر به معروف و نهي از منكر آموزش و پرورش شهرستان ساوه ضمن تقدير از فعاليت‌هاي صورت گرفته در خصوص احياء فريضه امر به معروف و نهي از منكر گفت: در خصوص اجراي اين فريضه فعاليت‌هاي خوب و قابل قبولي در سال تحصيلي گذشته انجام شد.

 

عبدالله سالمی در ادامه به تشكيل ستاد امر به معروف و نهي از منكر در كليه واحدهاي آموزشي،‌ تشكيل كميته نظارت بر امور عفاف و حجاب و و امر به معروف و نهي از منكر جهت بازديد از مدارس در زمينه تشويق،‌ تذكر لساني و جلسات توجيهي،‌ ارسال جزوات آموزشي و يژه دانش‌آموان،‌ تشكيل انجمن‌هاي ياوران معروف - عفاف و حجاب-‌ نماز و احكام- تخصصي و پژوهشي، كمك‌رساني و امدادگري در مدارس،‌ تشكيل جلسات مستمر و توجيهي ويژه مديران و موسسان آموزشگاه‌هاي علمي آزاد،‌ برگزاري جلسات پرسش و پاسخ پيرامون موضوع عفاف و حجاب در مدارس،‌ برگزاري جلساتي ويژه همكاران فرهنگي،‌ برگزاري همايش‌هاي علمي- آموزشي ويژه دانش آموزان و اوليا آنها با حضور اساتيد و كارشناسان مسائل تربيتي ‌ برگزاري مسابقات كتابخواني ويژه فرهنگيان و برگزاري دوره آمورشي ضمن خدمت ويژه همكاران اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: با عنايت به هجمه وسيع فرهنگي دشمنان لازم است که اين فعاليت‌ها را توسعه دهيم.

 

 به گزارش ایسنا، محمدعلی بابایی، معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ساوه نیز در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه به اين فریضه مهم گفت: كسي كه به سلامت خود و خانواده‌ي خود اهميت بدهد نمي‌تواند نسبت به مسائل اجتماعي و ناهنجاري‌هاي موجود بي‌تفاوت باشد.

 

این مقام مسوول تصریح کرد: پيشگيري و برخورد با مفاسد اجتماعي كار حكومت است، اما تذكر لساني و امر به معروف و نهي از منكر وظيفه آحاد جامعه است.

 

گفتنی است، در اين جلسه پس از آنكه هريك از اعضا نظرات خود را بيان کردند به منظور بررسي راهكارهاي مناسب نهادينه کردن اين فريضه در بين جوانان و نوجوانان مقرر شد از حضور فرهنگيان و مديران و مسوول ساير نهادهاي شهرستان كه صاحب فكر و ايده هستند استفاده شود.

 

 

 

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ساوه خبر داد:
فعالیت 61 پایگاه تابستانی به منظور غنی‌سازی اوقات فرغت دانش‌آموزان این شهرستان 

 

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ساوه گفت: امسال 30 واحد آموزشي و كانون فرهنگي، هنري، ورزشي بعلاوه 31 مدرسه قرآني به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی،‌ آموزشی،‌ هنری و ورزشی می‌کند.

 

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، يكصد و شصت و دومين جلسه‌ي شوراي آموزش و پرورش شهرستان ساوه با حضور اعضا در محل مديريت آموزش و پرورش شهرستان ساوه برگزار شد.

 

 

بررسي وضعيت پايگاه‌هاي اوقات فراغت و امكانات آن و همچنين اجراي بخشنامه وزارتي داير کردن مدارس دوره ابتدايي در شيفت ثابت صبح از جمله موارد مورد بحث در اين جلسه بود.

 

در ابتدايي اين جلسه پس از ارائه گزارشي از سوي مدير آموزش و پرورش شهرستان ساوه در خصوص فعاليت‌هاي يك‌ماه آموزش و پرورش،‌ محمدعلي بابايي، معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ساوه با اشاره به برنامه‌ريزي جهت غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان گفت: امسال 30 واحد آموزشي و كانون فرهنگي، هنري، ورزشي بعلاوه 31 مدرسه قرآني به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی،‌ آموزشی،‌ هنری و ورزشی می‌کند.

 

 وي ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود امسال 7 هزار و 800 دانش‌آموز تحت پوشش اين طرح قرار گيرند.

 

محمدعلي بابايي در خصوص شهريه اين كلاس‌ها گفت: شهريه كلاس طرح غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان بسته به نوع رشته در طول يك ترم بين 8 هزار تومان تا 25 هزار تومان متغيير است.

 

 معاون پرورشي آموزش و پرورش شهرستان ساوه افزود: طبق سنوات قبل امسال نيز 10 پايگاه طرح هجرت با همكاري سازمان بسيج دانش‌آموزي و مشاركت دانش‌آموزان هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي در امر تعمير و تجهيز واحدهاي آموزشي و نيز غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان فعاليت مي‌کنند.

 

در ادامه‌ي اين جلسه اصغر كرامتي، معاون آموزشي نيز در سخناني با ارائه توضيحاتي در خصوص بخشنامه وزارت متبوع در خصوص داير کردن مدارس ابتدايي در نوبت ثابت صبح به منظور ارتقا كيفيت آموزشي و افزايش ضريب يادگيري دانش آموزان دوره ابتدايي گفت: طي بررسي‌هاي بعمل آمده در صورت تأمين نيرو مورد نياز،‌ آموزشگاه‌هاي پيام نور،‌ آيت‌الله طالقاني،‌ شهيد پيران،‌ عباس شيري،‌ دخترانه فجر،‌ توحيد، ‌تهذيب،‌ سركار توكلي،‌ عفاف،‌ زينبيه،‌ ادب،‌ قدس و 13 آبان و نيز كليه مدارس ابتدايي بخش مركزي به استثناء 15 خرداد يل‌آباد،‌ فردوسي طراز ناهيد،‌ شهيد باهنر باغ شيخ و پسرانه ابتدايي شهر صنعتي و اردوگاه شهيد ناصري به صورت ثابت صبح داير خواهند شد.


 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group