جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

مشترکان اگر فقط روزانه 10 درصد صرفه جویی کنند با کم آبی مواجه نخواهیم شد Image

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ساوه به مناسبت فرا رسید هفته صرفه جویی در مصرف آب (هفته اول تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران با دعوت از مشترکان در رعایت الگوی مصرف و عدم مصرف بی‌رویه آب گفـت: صرفه جويي و رعايت الگوهاي مصرف مي‌تواند عامل مهمی در کمک به پایداری آب در شهرستان باشد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، یوسف عرفانی‌نسب با یادآوری این مطلب که متاسفانه سرانه مصرف آب در کشور ما بسیار فراتر از الگوی مصرف است، اظهار کرد: باید با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب و به موقع، مردم را به صرفه‌جویی و استفاده بهینه از این منابع رهنمون سازیم.

 

 وی ادامه داد: با توجه به این که کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و پدیده خشک‌سالی و گرمای شدید امسال باعث تشدید این موضوع شده؛ بنابراین لازم است شهروندان در مصرف بهینه آب به ویژه آب شرب نهایت صرفه جویی و دقت را داشته باشند.

 

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ساوه صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف را عمل به دستورات الهی ذکر کرد و اظهار کرد: بهينه‌سازي مصرف آب در ميان همه مردم نيازمند يک مشارکت همه جانبه است و در اين راه همه سازمان‌ها و ارگان‌هاي فرهنگي و اقتصادي بايد تلاش کنند.

 

 یوسف عرفانی‌نسب افزود: شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه براي تشويق مشترکين کم مصرف، همسو با برنامه‌هاي دولت از مشترکيني که اصلاح مصرف را نسبت به سال قبل و به ويژه در ماه‌هاي گرم سال و در اوج مصرف رعايت کرده‌اند با اهداي لوح سپاس و جوايزي تجليل می‌کند.

 

 وی استفاده از آب خام در ادارات و ارگان‌ها برای مصارف غیرشربی خود، آبیاری شبانه باغچه و گلخانه‌های منازل بدلیل کاهش تبخیر آب، عدم شستشوي معابر، خودرو، فرش و استفاده از شیرهای کم مصرف آب را از جمله اقدامات موثر در مصرف بهینه آب دانست و از شهروندانی که در طبقات بالایی آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی سکونت دارند خواست تا در راستای عدم کاهش فشار آب خود از مخزن و پمپ در مجتمع‌ها استفاده کنند.

 

 این مقام مسوول با بیان اینکه ترویج فرهنگ صرفه جویی محور اصلی فعالیت شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه است، افزود: اگر مشتركان فقط روزانه 10 درصد در مصرف آب صرفه جويي كنند بامشكل كم آبي مواجه نخواهیم بود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه 60 هزار متر مکعب آب آشامیدنی از طریق 29 حلقه چاه در شهرستان تامین می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی سه حلقه چاه آب دیگر که مربوط به شهرداری، منابع طبیعی و امور منابع آب شهرستان نیز است در هنگام کمبود احتمالی آب شده است.

 

 وی همچنین از نتیجه ندادن حفر چند حلقه چاه آب در مناطق مختلف شهرستان بدلیل مشکلات خاص خود و EC بالای آن برای دستیابی به آب خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها پروژه در دست اقدام آب‌رسانی از سدالغدیر ساوه که قرار بود تابستان امسال به بهره‌برداری برسد بدلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

 

 عرفانی‌نسب با اشاره به اينكه برخي شهروندان بطور ميانگين روزانه حدود 220 ليتر آب مصرف مي‌كنند، بیان کرد: الگوی مصرف آب در شهرستان ساوه برای 4 ماه گرم سال برای هر نفر 25متر مکعب معادل 150 لیتر است، اما شهروندان عزیز روزانه 70 لیتر بیشتر مصرف می‌کنند.

 

 وي همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه جویی با بیان برنامه‌های این هفته در سطح شهر گفت: دیدار با امام جمعه، نشست خبری با خبرنگاران، اطلاع‌رساني و توزيع بروشور و برپايي نمايشگاه نقاشی از جمله برنامه‌های مهم این هفته است.

 

عرفانی‌نسب از نصب دستگاه‌هاي آب شيرين در تمامي نقاط شهر ساوه خبر داد و افزود: هم اکنون 150 دستگاه آب شيرين درسطح شهر ساوه وجود دارد و همزمان با توسعه شبکه بر تعداد ایستگاه‌ها افزوده می‌شود.

 وی اظهار کرد: توسعه شبکه دوم (آب شيرين) در سطح شهر ساوه با کیفیت بالای آب، قیمت مناسب و نظارت شدید از طریق شبکه بهداشت و درمان در دستور کار قرار دارد.

 

عرفانی‌نسب از عمده‌ترین مشکلات در این راستا را تخریب عمدی دستگاه‌های آب شیرین کن توسط افراد سودجو دانست و اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و ابراز رضایت مشترکین در خصوص طرح شبکه دوم توزیع آب شهر ساوه لازم است که مردم در مراقبت از دستگاه‌ها مشارکت داشته و تخریب آنان را گزارش دهند.

 

 مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهر ساوه در پایان طریقه نگهداری از کارت‌های آب شیرین را به دور از اشیاء مغناطیسی، کارت‌های اعتباری دیگر و تلفن همراه عنوان کرد و از شهروندان ساوجی رعایت موارد مذکور را خواستار شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group