شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

در راستای ایجاد شعبه هلال‌احمر، انبار امدادی در غرق‌آباد احداث می‌شود. Image

طی مراسمی با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه، مدیر کل هلال احمر استان مرکزی، معاون استاندار و فرماندار ساوه و جمعی از مسوولان محلی جمعیت هلال‌احمر غرق‌آباد ارتقا پیدا کرد و شعبه مستقل شد.

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام حسین اسلامی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در این مراسم در سخنانی گفت: جمعیت هلال احمر ایران یک نهاد برومند و مبارکی است که نه تنها در شهرستان‌های ساوه و زرندیه بلکه در کل کشور علیرغم کمبود امکانات خدمات شایسته و ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد.

 

وی ادامه داد: کار در هلال احمر در واقع همان کسب رضایت خدای تعالی است که در آموزه‌های دینی ما به آن پرداخته شده است.

 

اسلامی با اشاره به ارتقای جمعیت هلال‌احمر غرق‌آباد، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که در هلال‌احمر غرق‌آباد برای مردم و مسوولان دغدغه ایجاد کرده بود این بود که تصمیم گرفته شده بود از چارت تشکیلاتی حذف شود، اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت نه تنها حذف نشد بلکه ارتقا پیدا کرد و شعبه مستقل شد.

 

وی همچنین با بیان گستردگی کار هلال‌احمر در شهرستان ساوه با توجه به موقعیت استراتژیک این منطقه خواستار ارتقای جمعیت هلال‌احمر ساوه از شعبه به اداره در راستای چارت فرمانداری ویژه ساوه شد.

 

به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی، مدیر کل هلال احمر استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: با تلاش‌های نماینده مردم ساوه و زرندیه اعتبارات استانی هلال‌احمر 76 درصد افزایش یافت.

 

 مرتضی سلیمی با اشاره به استقلال شعبه غرق‌آباد افزود: با ارتقای دفتر نمایندگی جمعیت هلال‌احمر امیدواریم بتوان خدمات مطلوبتری به مردم منطقه ارائه داد مضافا بر اینکه با ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی بستری برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این منطقه فراهم کرد.

 

 وی همچنین از اعطای یک دستگاه خودرو برای هلال‌احمر غرق‌آباد خبر داد و افزود: در راستای ایجاد شعبه هلال‌احمر، انبار امدادی در غرق‌آباد با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان که در آن ملزومات اولیه امدادی و اسکان نگهداری می‌شود،احداث می‌شود.

 

 سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان طرح اوقات فراغت هلال‌احمر استان در تابستان سال‌جاری گفت: طی تفاهم نامه مشترکی که با سازمان ملی جوانان صورت گرفته است رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت براساس آموزش‌های مهارتی بوده که در سه شهر ساوه، محلات و شازند با برگزاری اردوهای یک روزه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و دوره‌های عقیدتی ارائه می‌شود.

 

 وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 10 هزار نفر در کلاس‌های اوقات فراغت هلال‌احمر شرکت کنند، بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی این آمادگی را دارد که آموزهای امدادی را برای کلیه مراکز علمی، مساجد، ادارات و ... برگزار کند.

 

 مدیر کل هلال‌احمر استان مرکزی همچنین از برگزاری آزمون غیرحضوری مدیریت بحران برای اولین بار در کشور ویژه فرمانداران و مدیران کل استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این آزمون با حضور 185 نفر از فرمانداران و مدیران کل استان با هدف ادبیات پاسخگویی به سوانح برگزار شد تا بتوان در بحران و بروز حوادث یکدیگر را راحتی پیدا کرده و با فرماندهی حوادث منطقه‌ای و محلی و ملی آشنا شد.

 

همچنین علی‌محمد گلستانی‌فرد، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این مراسم گفت: علیرغم همه دشمنی‌ها و کار شکنی‌هایی که توسط دشمنان نظام صورت می‌گیرد، اما حرکت پرشتاب مجموعه دولت و نظام در خدمت به مردم و خصوصا مناطق محروم ادامه دارد.

 

وی با باین اینکه هر روز شاهد فعالیت جدیدی در اقصی نقاط کشور هستیم، افزود: موضوع ایجاد شعبه هلال‌احمر غرق‌آباد شاید در اذهان برخی یک موضوع مهمی جلوه پیدا نکند، اما یک پشتوانه بزرگ تشکیلاتی، اداری و مالی نیاز دارد که با انسجام وهمدلی که در شهرستان وجود دارد این مهم تحقق پیدا کرده و شهرهای غرق‌آباد و نوبران با این روحیه خدمتگزاری به جایگاه واقعی خود می‌رسند.

 

فرماندار ساوه در پایان با اشاره به اینکه محور غرق‌آباد به ساوه یکی از محورهای پر ترافیک و پرحادثه است، بیان کرد: با ایجاد شعبه هلال‌احمر امدادرسانی سریع به تصادفات صورت گرفته در این محور حادثه خیز صورت می‌گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group