دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

تمامی اخبار

نام و یاد و خاطره شهید چمران برای همیشه جاودانه و ماندگار است Image

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران مراسم بزرگداشت این شهید والامقام با حضور امام جمعه موقت تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان مرکزی و جمعی از مسوولان محلی در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، حجت الاسلام کاظم صدیقی، رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات کشور و امام جمعه موقت تهران در این مراسم در سخنانی گفت: ویژگی اخلاص که از سوی خدای تعالی به شهید چمران هدیه شده بود بدلیل برخورداری از روحیه بندگی مطلق برای ذات اقدس اله و جهادی بودن این شهید عزیز است.

 

 وی با بیان اینکه شهید چمران یک چهره الهی است، ادامه داد: شهید چمران با تبعیت از امام راحل و با اخلاص از سنگری به سنگر دیگر روانه می‌شد و با رهایی از دنیا و عدم وابستگی به جهان فانی بدنبال فیض عظیم شهادت بود که سرانجام به آرزوی خود رسید.

 

 صدیقی با بیان اینکه اخلاص گنج نهان است، بیان کرد: شهید چمران به سبب برخورداری از فضیلت اخلاص به هیچ وجه از ذهن‌ها پاک نخواهد شد و به فراموشی سپرده نمی‌شود و نام و یاد و خاطره شهید چمران برای همیشه جاودانه و ماندگار است.

 

امام جمعه موقت تهران بصیرت را از دیگر شاخص‌های ارزشمند شهید چمران برشمرد و خاطرنشان کرد: الگوگیری از شخصیت شهید چمران در زندگی روزمره به ویژه در بین نسل جوان امری ضروری است.

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدحسین تقوی، امام جمعه ساوه نیز در این مراسم در سخنانی گفت: شهید چمران نمونه کامل یک مسلمان تمام عیار بود و به عنوان یک انسان بزرگ در مقابل ضد انقلاب ایستادگی کرد و خواب را از دشمن ربود.

 

 وی با بیان اینکه دكتر چمران همانند سربازی ولايت‌مدار در ركاب امام عزيزمان جان‌فشانی می‌كرد، افزود: خون شهید چمران و شهدای 8 سال دفاع مقدس نظام اسلامی را بیمه کرد و وظیفه ما پاسداشت از خون شهداست.

 

 همچنین در این مراسم مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه و برادر شهید دکتر چمران به بیان خاطراتی از دوران مبارزاتی این شهید بزرگوار پرداخت.

 

گفتنی است، روستای چمران از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه زادگاه سردار شهید دکتر چمران است و همه ساله به مناسبت سالروز شهادتش مراسم مختلفی در روستای چمران و بخش نوبران و شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group