جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

Image

بخشداران و دهیاران استان قزوین در سفر یک روزه به استان مرکزی از روستاهای یل آباد و قردین از توابع بخش مرکزی ساوه و اثر تاریخی مسجد جامع این شهر بازدید بعمل آورده و در جلسات مشترک به بحث و تبادل نظر با همتايان خود در شهرستان ساوه پرداختند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، 6 بخشدار و 28 دهیار استان قزوین در این سفر با شیوه عملکرد دهیاری های شهرستان ساوه در زمینه های اجرایی، پروژه های عمرانی، درآمد زایی و جلب مشارکت های مردمی آشنا شدند.

 

علی محمد گلستانی فرد، معاون استاندار و فرماندار ساوه در اجتماع بخشداران و دهیاران استان قزوین در امامزاده شاهزاده اسماعیل روستای یل آباد در سخنانی گفت: ساوه یکی از شهرهای باستانی ومهم ایران اسلامی به شمار می‌رود که به عنوان قطب کشاورزی و صنعتی کشور محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه قرار دارد، افزود: شهر صنعتی کاوه در ۱۰ کیلومتری شهر ساوه یکی از قطب‌های مهم صنعت در ایران به حساب می‌آید که در شمال شرقی شهر ساوه ایجاد شده است و هم اکنون در مساحتی بالغ بر 3هزار هکتار و با حدود 500 واحد کارخانه تولیدی مشغول به فعالیت است.

 

وی با اشاره به اینکه ساوه قطب کشاورزی نیز محسوب می شود،تصریح کرد: عمده محصول باغی و زراعی شهرستان ساوه انار و طالبی می‌باشد همچنین محصولاتی مانند گندم ٬ پنبه ٬ دانه‌های روغنی و محصولات جالیزی در ساوه کاشت و برداشت می‌شود و انار ساوه یکی از مرغوب‌ترین و شناخته شده‌ترین انار‌های کشور ایران در باغ‌هاي اين شهرستان توليد مي‌شود.

 

به گزار ش ایسنا، خسرو مجیدی، بخشدار بخش مرکزی ساوه نیز در این بازدید به خبرنگار ایسنا گفت: در ادامه سلسله بازدیدهایی که از طریق دفاتر امور روستایی های استانداری های سراسرکشور انجام می گیرد جمعی از دهیاران و بخشداران استان قزوین به شهرستان ساوه سفر کردند تا از نزدیک در جریان انجام پروژه های عمرانی که توسط دهیاری های صورت می گیرد قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: این بازدید با هدف تبادل نظر و تجربه بین دهیاران و بخشداران است و نیز بازدید از پروژه های عمرانی است که بوسیله دهیاریها در روستاها صورت می گیرد. وی همچنین با تاکید بر نظارت دقیق بر فعالیت و حضور دهیاران به منظور حل مسائل و مشکلات روستاها تصریح کرد: اميد است با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته زمينه براي رشد و توسعه روستاها و بهره‌مندي از خدمات دولت بيش از گذشته فراهم شود.

 

گفتنی است که بخشداران و دهیاران استان قزوین پس از شهرستان ساوه به شهرستان محلات عزیمت می نمایند که بازدید از مناطق گردشگری و شهرک گلخانه ای محلات و نیز بازدید از روستای نخچیروان از برنامه های آنان است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group