جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

مسوولان سعی كنند خويش را در ترازوی مصطفی چمران بسنجند Imageحجت‌الاسلام «سيدحسين تقوی»، امام جمعه ساوه به‌مناسبت فرارسيدن 31 خردادماه سالروز شهادت دكتر چمران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا منطقه مرکزی اظهاركرد: شهيد دكتر چمران مصداق بارز آن آيه شريفه‌ای است كه می‌فرمايد مردانی كه هيچ تجارت و خريد و فروشی آن‌ها را از ذكر خدا بازنمی‌دارد.

وی با بيان اين‌كه شهيد چمران حتی در سخت‌ترين شرايط و در قلب سرزمين كفر هرگز از ياد و نام خدا غافل نشد، ادامه داد: شخصيت اين شهيد والامقام دارای ابعاد گوناگونی است و نكته قابل توجه اين است كه ايشان در تمام ابعاد از مردم زمان خود هم در زمينه مباحث علمی و هم در زمينه تقوی و پرهيزكاری برجسته بود.

حجت‌الاسلام تقوی با بيان اين‌كه مهم‌ترين شاخصه شهيد چمران، شخصيت والای او در مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است، تصريح كرد: ايشان با آن‌كه سال‌ها از ديار مادری و از سرزمين اسلام دور بود، اما همچنان پايبند به موازين و دستورات اسلام بوده است.

رئيس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه ادامه داد: شهيد چمران با آن روح بلند و آرمان‌گرايی كه در وجودش بود نمونه كامل يك مسلمان تمام عيار بود و قلب پر از ايمان دكتر چمران هميشه برای مظلومان و مستضعفين می‌تپيد و روح آسمانی‌اش در كالبد مقام و منسب دنيايی آرام و قرار نمی‌گرفت كه حتی با داشتن مسئوليت نمايندگی مجلس باز هم يكه تاز ميدان جهاد و شهادت بود.

تقوی ولايت‌مداری و تبعيت از شخصيت امام راحل را به عنوان ويژگی ديگر اين شهيد برشمرد و تصريح كرد: دكتر چمران همانند سربازی ولايت‌مدار در ركاب امام عزيزمان جان‌فشانی می‌كرد.

امام جمعه ساوه در پايان با توصيه به همه اقشار جامعه در الگوگيری از دكتر چمران، خاطرنشان كرد: بايد همه آحاد ملت به ويژه مسوولان سعی كنند خويش را در ترازوی مصطفی چمران بسنجند و مانند ايشان همه چيز را از خدا بدانند و به اين مقام دو روزه دنيايی دلخوش نكنند كه به فرموده امام راحل ممكن است حجاب اكبر باشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group