يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

تمامی اخبار

برگزاری کلاس‌های آموزشی ، ساوه را به جایگاه برتر کشور در حوزه حمل و نقل تبدیل می‌کند Imageنماینده مردم ساوه و زرندیه در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد کیهان راه پژوهش شهرستان ساوه حضور یافت و از نزدیک با رانندگان شرکت کننده در دوره‌های آموزشی این آموزشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطق مرکزی، حجت الاسلام حسین اسلامی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در این دیدار در سخنانی با بیان اینکه شهرستان ساوه به عنوان بزرگترین قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود، گفت: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در شهرستان ویژه ساوه با توجه به پتانسیل‌های آن ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه، افزود: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و با سرمایه گذاری در آینده به جمعیت شهرستان ساوه 50 هزار نفر دیگر اضافه می‌شود و این به معنی پایه گذاری استان در این شهرستان است.

 

اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی توسعه حمل و نقل را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: با استقلال گمرک شهرستان ویژه ساوه بارانداز گمرک جنوب و غرب کشور و بخشي از بارانداز گمرك تهران به زودي در ساوه مستقر مي‌شود.

 

وی با تقدیر از زحمات مدیریت شرکت آموزشی کیهان راه پژوهش در برگزاری دوره‌های آموزشی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی بزرگترین خدمت به کشور است و در مدت زمان نه چندان دور برگزاری مدام این کلاس‌ها، شهرستان ساوه را به جایگاه برتر کشور در حوزه حمل و نقل تبدیل می‌کند.

 

 به گزارش ایسنا،  خسرو آرام، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آموزشی کیهان راه پژوهش نیز در این مراسم در سخنانی گفت: متاسفانه در کشورما آمار تصادفات و به تبع آن آمار تلفات در این بخش به مراتب بالاتر از متوسط جهانی آن است که عدم آموزش رانندگان، عدم استاندارد بودن جاده‌ها و برخی معایب در سیستم خودروها از مهمترین عوامل آن‌هاست خسرو آرام با بیان اینکه خطای انسانی بیشترین سهم را در تصادفات به خود اختصاص می‌دهد، افزود: از آنجائیکه اینجانب دبیر آموزش و پرورش بودم و آموزش را پایه و اساس جامعه و به عنوان سرمایه ملی می‌دانم و آن را هزینه نمی‌پندارم و بر این باورم که اگر آموزش صحیح داشته باشیم می‌توانیم اکثر حوادث را مهار نماییم.

 

 وی با اشاره به راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد کیهان راه پژوهش ویژه برادران در شهرستان ساوه اظهار کرد: این آموزشگاه در کیلومتر 10 جاده قدیم ساوه به تهران روبروی بلوار اصلی شهر صنعتی کاوه و در ساختمان ستاره کویر آرام در رشته حمل و نقل درون شهری و برون شهری با اخذ مجوز از سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی تاسیس و در 33 رشته هنر جو می‌پذیرد و بعد از پایان دوره گواهی‌نامه مهارت علمی و تخصصی ارائه می‌کند.

 

 وی از مدیران، متصدیان، انجمن‌های شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر و کلیه رانندگان حرفه‌ای پایه 1 و 2 و یا رانندگان مشاغل آزاد و رانندگان شرکت‌های تولیدی و خصوصی خواست تا در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

 

مدیر عامل و رییس هیئت مدیره شرکت آموزش کیهان راه پژوهش در ادامه تصریح کرد: فعالیت ما در زمینه آموزش بوده و این آموزش‌ها را منطبق با دوره‌های مصوب سازمان پایانه‌های کشور برگزار می‌کنیم و شرکت آموزشی کیهان راه پژوهش به عنوان مجری دوره‌های آموزشی مصوب صنعت حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

 

وی افزود: ما اساتید را پس از گزینش‌های گوناگون علمی به دفتر آموزشی سازمان حمل و نقل جاده ای کشور معرفی کرده و این افراد در جهاد دانشگاهی دوره‌های گوناگون را طی کرده و سرانجام در صورت موفقیت در آزمون کتبی و عملی طی حکمی از طرف جهاد دانشگاهی به عنوان استاد به این شرکت آموزشی معرفی می‌شوند.

 

 خسرو آرام در ادامه افزود: در حال حاضر ۴۵ استاد در سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در رشته‌های حمل و نقل، حمل مواد خطرناک، حمل و مهار ایمن بار، اصول و ضوابط ابعاد و افزان حمل و نقل بار، قوانین حمل و نقل جاده‌ای، اخلاق حرفه‌ای، مهارت رانندگی، سلامت شغلی، امداد و نجات مشغول به فعالیت بوده و اساتید این دروس را در استان مرکزی، قزوین، یزد، گیلان، لرستان و کاشان به رانندگان آموزش داده که در پایان دوره، برای آنان گواهی‌نامه آموزشی صادر می‌شود.

 

مدیر عامل شرکت آموزشی کیهان راه پژوهش استراتژی این شرکت را ارتقاء سطح ایمنی جاده‌ها و ارتقاء سطح خدمات، ارتقاء سطح ایمنی بارها و کاهش تصادفات مربوطه، ارتقاء علمی و فرهنگی رانندگان، مدیران و متصدیان حمل ونقل جاده‌ای، کسب مهارت‌های علمی و شغلی جهت رانندگان و مدیران، متصدیان حمل و نقل جاده‌ای، آموزش و تربیت رانندگان حرفه‌ای در حمل و نقل جاده‌ای، طرح پروژه هنرستان کار و دانش حمل و نقل جاده‌ای، طرح پروژه دانشگاه صنعت حمل و نقل جاده‌ای و طرح پروژه آموزشکده فنی و حرفه‌ای و کارگاهی ویژه مدیران و متصدیان و رانندگان حرفه‌ای ذکر کرد.

 

دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: اگر مسوولان از این جانب حمایت کنند می‌توانم برای تعداد بی‌شماری اشتغال‌زایی کنم؛ زیرا اشتغال سرلوحه کاری من است و به آن عشق می‌ورزم.

 

آرام  با اشاره به مشکلات پیش روی رانندگان بیان کرد: نبود نماینده قانونی در رشته حمل و نقل در مجلس شورای اسلامی، عدم سازوکارهای نظارتی جهت تعیین نرخ کرایه بار رانندگان، مشکل بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی را از مشکلات این قشر برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: صدور بارنامه‌های الکترونیکی باعث قطع شدن دست واسطه گران، دلالان و برخی شرکت‌های حمل و نقل زیاده خواه خواهد شد.

 

 این مقام مسوول در پایان تصریح کرد: لازم می‌دانم از حمایت‌های نماینده مردم ساوه و زرندیه، معاون استاندار و فرماندار ساوه، مدير كل حمل ونقل و پايانه‌هاي استان مركزي، مدير امور حمل و نقل و پايانه ساوه تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

به گزارش ایسنا، احمد آرام، استاد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد کیهان راه پژوهش نیز در سخنانی گفت: حمل و نقل زیر بنای اقتصادی هر کشور را تشکیل می‌دهد و در کشور ما بالغ بر 560 هزار راننده در توسعه حمل و نقل فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی خوبی در کشور داریم، افزود: به علت برداشت نامتناسب از قوانین لذا سازمان حمل و نقل جاده‌ای با برگزاری دوره‌های آموزشی درصدد است تا از سوانح و تخلفات پیشگیری شود.

 

استاد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد کیهان راه پژوهش با بیان اینکه شغل رانندگی از جمله مشاغلی است که هم سرمایه گذار، هم کارفرما و هم کارگر خود راننده است و از این رو این قشر حامی خاصی ندارند و لذا با شرکت در این کلاس‌ها از جان و مال خود با فراگیری آموزش‌ها محافظت کرده و با عضویت در تشکل‌های صنفی نیز باید در پی کسب حقوق خود باشند.

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group