سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

تمامی اخبار

قانون ممنوعيت مصرف سيگار در محيط‌هاي سربسته  به اجرا گذاشته شده است Imageرييس مركز بهداشت استان مركزي گفت: با رايزني و پيگيري صورت گرفته قرار است در هفته بدون دخانيات امسال، اطلاع‌رساني جمع آوري قليان از اماكن عمومي در استان به اجرا درآيد و پس از آن در طرحي ضربتي،قليان از تمامي اماكن استان جمع آوري شود.

 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا – منطقه مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دكتر بابك عشرتي با اعلام این خبر  افزود: هفته بدون دخانيات امسال و روز جهاني بدون دخانيات با شعار ‹‹اجراي كامل قوانين كنترل دخانيات، راهي به سوي سلامت همگاني›› نامگذاري شده كه بايد از اين فرصت براي توسعه قوانين و اجراي كامل آن بهره گرفته شود.

 

وي ادامه داد: روزهاي هفته بدون دخانيات امسال با عناوين ‹‹دخانيات و زيان هاي اقتصادي››، ‹‹خانواده كانون مبارزه با دخانيات››، ‹‹تقويت ارزش هاي ديني سدي محكم در مقابل مصرف مواد دخاني››، ‹‹دخانيات تهديد جدي براي سلامت نوجوانان و جوانان››، ‹‹رسانه‌ها و كنترل دخانيات››، ‹‹حقوق شهروندي و كنترل دخانيات›› و ‹‹اجراي كامل قوانين كنترل دخانيات›› نام‌گذاري شده كه مي‌طلبد همه بخش ها با مشاركت فعالانه حساسيت و اهميت اين مقوله ها را در جامعه شفاف تر كنند.

 

وي اظهار کرد: قانون ممنوعيت مصرف سيگار در محيط‌هاي سربسته و ادارات در استان به اجرا گذاشته شده است و در مواردي كه اين قانون زيرپا گذاشته مي‌شود بايد با اعتراض افراد غيرسيگاري و حساسيت آن ها مواجه شود.

 

رييس مركز بهداشت استان مركزي در پايان گفت: ممانعت از ورود و توزيع محصولات دخاني قاچاق اگرچه يكي از بخش‌هاي مهم قانون كنترل دخانيات كشور است‌ اما، تاكنون موفقيت چنداني نداشته و همچنان موارد متعدد از سيگارهاي قاچاق ديده مي‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group