دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 | Monday 13 May 2024

تمامی اخبار

ابوالفضل و فاطمه بیشترین فراوانی نام را در شهرستان ساوه دارند Imageمدیرکل ثبت احوال استان مرکزی از اداره ثبت احوال شهرستان ساوه بازدید و از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی به شهروندان ‌ی از طریق این اداره و رفع مشکلات احتمالی قرار گرفت.

مهدی چقایی در جریان این بازدید در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در جهان در حوزه فناوری‌های نوین، گفت: لازمه توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و برنامه ریزی مناسب است و هر جامعه‌ای که بخواهد به فناورهای نوین دست یابد، باید بستر لازم را فراهم و تقویت کند.

 

 وی انجام برنامه ریزی مناسب را داشتن اطلاعات و آمار کافی برای آن ذکر کرد و ادامه داد‌: به خدمت گرفتن تجهیزات لازم و ارائه لحظه‌ای خدمات و آمار به تصمیم گیران با الکترونیک شدن سازمان ثبت احوال، گام مهمی است که در راستای توسعه کشور برداشته شده است.

 

وی الکترونیکی کردن اسناد در ثبت احوال را به عنوان اقدام زیر ساختی دولت الکترونیک بر شمرد و اظهار کرد: الکترونیکی کردن کلیه خدمات در کشور در راستای تحقق دولت الکترونیک به عنوان الویت دیگر ثبت احوال است که یکی از زیر مجموعه‌های آن صدور کارت هوشمند به عنوان جایگزین کارت ملی است.

 

 وی ادامه داد: ثبت احوال از حالت سنتی به سمت الکترونیکی در حرکت است که بر همین اساس الکترونیکی کردن و آرشیو اسناد هویتی و صدور کارت هوشمند ملی که جایگزین کارت شناسایی ملی است و بر اساس مصوبه هیات محترم دولت اعتبار کارت شناسایی ملی تا پایان سال 92 تمدید شده، جزئی از آن است.

 

 چقایی بیان کرد: وظایف اداره ثبت احوال بسیار مهم و سنگین بوده و بخشی از فعالیت کارکنان این بخش گمنام است و این اداره وظایف مهمی را انجام می‌دهد که برخی از آنها شامل صدور شناسنامه، ثبت و نشر آمار جمعیتی و فعالیت‌هایی از این قبیل را شامل می‌شود.

 

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی هدف از سفر به شهرستان ساوه را به منظور بررسی نحوه خدمات دهی در این شهرستان ذکر کرد و گفت: فراهم کردن مقدمات احداث اداره ثبت احوال در بخش نوبران شهرستان ساوه از دیگر اهداف حضور ما در شهرستان ساوه است که احداث این اداره در مصوبه دور سوم سفر هیات محترم دولت به استان مرکزی پیش بینی شده است.

 

 وی با بیان اینکه اداره ثبت احوال نوبران با اعتبار اولیه ای بالغ بر 270 میلیون تومان جهت ساخت و تجهیز احداث می‌گردد‌، اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری دفتر اداره ثبت احوال نوبران آماده خدمات دهی به شهروندان این بخش خواهد بود.

 

 چقایی ایجاد دفتر پیشخوان توسط بخش خصوصی در ساوه را از دیگر خدمات ثبت احوال در سال‌جاری در این شهرستان ذکر کرد و با اشاره به ضرورت واگذاری بخشی از خدمات دولتی به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت خاطر نشان کرد: نقش این دفاتر در تسهیل روند ارائه خدمات به مردم مثبت و سازنده است و این دفتر در شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

 

 وی ثبت احوال را یک سازمان حاکمیتی برشمرد که بخشی از فعالیت‌های آن از طریق دفاتر پیشخوان دولت قابل ارائه به مردم است.

 

 وی همچنین با بیان آمار ثبت ولادت و فوت در شهرستان ساوه گفت: در دوماهه سالجاری تعداد 603 مورد ولادت و 198 مورد فوت در ساوه ثبت شده است.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه نام‌های ابوالفضل و فاطمه بیشترین فراوانی نام را در شهرستان ساوه در بین کلیه نام‌های مونث و مذکر به خود اختصاص داده است، افزود: نام‌هاي ستایش‌، زهرا، محمد، علي و اسم‌هاي تركيبي فاطمه و زهرا، محمد و علي نيز تعداد زيادي از نامگذاري‌ها را در این شهرستان به خود اختصاص دادند.

 

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی در پایان اظهار کرد: در جهت ثبت دقیق آمار دقیق ولادت و وفات در سطح استان، نماینده‌ای از اداره ثبت احوال در بیمارستان‌ها و آرامستان‌هایی که روزانه حداقل 15 مورد از ولادت و وفات را به خود اختصاص می‌دهند مستقر خواهند شد‌.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group