شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

Imageبه مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره (س) و گراميداشت هفته زن، همايش زن منتظر و جامعه فاطمي به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه فاطمه الزهراء (س) شهرستان ساوه و با حضور جمعی از مسوولان محلی و بانوان در سالن سلمان ساوجي این شهرستان برگزار شد.

 

در این همایش یک روانشناس و مشاور امور خانواده با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی رها بودن از هر دلبستگی است، گفت: زن منتظر کسی است که چراغ وجودش را روشن کند و منتظر آمدن امامش باشد.

 

شاهین فرهنگ در ادامه با بیان اینکه خانواده ابتدايي‌‌ترين و مهمترين نهاد جامعه بشري محسوب مي‌شود، گفت: ارتباط خويشاوندي با سنت حسنه ازدواج پديد مي‌آيد و اعضاي آن با یکدیگر روابط اخلاقي و عاطفي برقرار می‌کنند.

 

 وی همچنین به تفاوت‌های ساختاری بین مردان و زنان پرداخت و افزود: یکی از تفاوت‌های ساختاری و بیولوژیک زن و مرد، تفاوت زاویه دیدشان است، زاویه دید مردها از طرفین، بالا و پایین بسته است؛ یعنی محدوده‌ای که آقایان می‌بینند، کمتر است و دید دور آنها بهتر از دید نزدیک‌شان است. خانم‌ها دید نزدیک‌شان خوب است و دید دورشان ضعیف است. بنابراین خانم‌ها باید بدانند جنس مرد، دید نزدیکش ضعیف است.

 

وی افزود: نیم‌کره چپ مغز مسوول انجام کارهای استدلالی، فکر و تحلیل و سخن گفتن است، در حالی که نیم‌کره راست مغز کارهای سمبولیک، تخیلی، هنرها و خواب را تنظیم می‌کند. زنان می توانند همزمان از هر دو نیم‌کره مغز استفاده کنند، در حالی که مردها قادر به این کار نیستند.

 

این استاد دانشگاه زنان را رابطه‌مدار و مردها را هدف مدار دانست و تصریح کرد: زنان مایلند که رابطه‌های خود را نزدیک کنند و عاشق حرف زدن و خرید کردن هستند، در حالی که تمرکز مردها برای خرید فقط 20 دقیقه است.

 

به گزارش ایسنا، دبیر همایش زن منتظر و جامعه فاطمي نیز در سخنانی با بیان اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش به منظور ترویج فرهنگ فاطمی و علوی و آشنایی هر چه بیشترجامعه با سیره اهل بیت (ع) برگزار شد.

 

 نجمیه کرمی با بیان نحوه برگزاری این همایش افزود: با اعلام فراخوان برگزاری همایش در موضوعات وي موضوعات زن و الگوي مصرف، نقش زن در ترويج فرهنگ قناعت، جايگاه زن در جامعه فاطمي و مهدوي، زن خانواده سالم، جامعه سالم و زن و مديريت اقتصادي خانواده تعداد 33 مقاله به دبیرخانه ارسال که پس از داوری 4 مقاله به عنوان اثر برتر انتخاب شدند.

 

 گفتنی است که قرائت مقالات برتر و تجلیل از پدیدآورندگان مقالات یاد شده از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group