دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

تمامی اخبار

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، بیشترین علت بروز سوانح رانندگی منجر به فوت در جاده های استان در تعطیلات نوروز سال جاری بوده است.

سرهنگ محمد پورشمس با اشاره به آغاز طرح نوروزی و ترافیکی پلیس راه استان از تاریخ بیست و چهارم اسفندماه اظهار کرد: با هماهنگی دیگر سازمان های خدمات رسان، از مدت ها پیش، برنامه ریزی لازم برای حفظ و ارتقاء‌ امنیت ترافیکی و تسهیل مسافرت های نوروزی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه از آغاز طرح ترافیکی نوروز امسال تا به امروز، ۱۳ نفر در تصادفات برون شهری استان، جان خود را از دست داده و ۸۲ نفر مجروح شده اند که در بررسی کارشناسان پلیس راه، بیشترین علت تصادفات،‌ عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.  

پورشمس با اشاره به آماده باش کارکنان پلیس راه تا پایان تعطیلات نوروزی افزود: در بررسی های میدانی انجام شده، بسیاری از رانندگان در توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام و دقت نظر لازم را داشته اند و تنها درصد بسیار کمی از رانندگان در رعایت این قوانین کوتاهی کرده اند.

پورشمس اضافه کرد: یکی از علت های شایع تخلفات رانندگی، عجله و شتابزدگی در رانندگی است که لازم است تمامی مسافران نوروزی با مدیریت زمان، سفری ایمن و آرام را برای خود برنامه ریزی کنند و در طول سفر نیز از زیبایی های مسیر مسافرت استفاده ببرند و استراحت کوتاه بعد از حدود دو ساعت رانندگی را جزو برنامه های سفر خود لحاظ کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پلیس، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش نزولات آسمانی، ضرورت دارد که مسافران نوروزی از وضعیت آب و هوای طول مسیر سفر خود آگاهی کامل داشته و متناسب با شرایط جوی، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group