دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

تمامی اخبار


آیین روز درختکاری و کاشت نهال با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مهندس صفاخلج سرپرست شهرداری، مهندس گراوند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، معاونین و  مدیران شهری و شهرستانی و همچنین با مشارکت دانش آموزان به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در مرکز آسایشگاه معلولین بانو سمیه ساوه برگزار شد.


به گزارش نارستان، مهندس صفا خلج سرپرست شهرداری ساوه در این آیین حضور در مرکز نگهداری معلولین بانو سمیه را فرصت مغتنی برای انجام کار خیر دانست و خاطر نشان کرد: از همه عزیزان دعوت می کنم با حضور در این مرکز و انجام عمل خیر به این مجموعه کمک کنند.
وی ادامه داد: حضور در این مکان به بهانه روز درختکاری فرصت بسیار خوبی است تا از نزدیک تلاش های بی وقفه پرسنل این مجموعه را مشاهده و برای بهتر شدن وضعیت این مجموعه تلاش کنیم و زمینه را برای کمک های مردمی و خیرخواهانه به این مجموعه را فراهم سازیم.
مهندس صفا خلج در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر نقش فضای سبز بویژه درختان در زندگی بشر گفت: تلطیف هوا، تعادل دمای محیط، حفاظت از خاک و تأمین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز انسان، اندکی از سودمندیهای فراوان درختان است.
وی اهمیت درختکاری را در دین اسلام بسیار زیاد دانست و افزود: اهمیت درختکاری به قدری است که خداوند متعال در قرآن کریم برای کسی که درختی بکارد حسنات بسیاری را وعده داده است ونیز از معصومین(ع) احادیث بسیاری نقل شده است که همگی بیان از اهمیت فضای سبز و محیط زیست دارد.
وی بیان داشت: نگهداری از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و یکی از اصول توسعه پایدار انسانی، حفظ منابع موجود از جمله درختان و فضای سبز برای نسلهای بعدی است.
این مدیر شهری در ادامه با تأکید بر اصل آموزش شهروندی گفت: آموزش شهروندان در خصوص فضای سبز شهری و چگونگی نگهداری از آنها در واقع به نوعی جلب مشارکت آنها در این حیطه به شمار می آید و مشارکت شهروندان در این حوزه کمک می کند تا بتوانیم شهری همیشه سبز و سالم داشته باشیم.
صفا خلج افزود: امید است که با تلاش در این جهت ، همه شهروندان و مسئولين حتی با کاشتن یک نهال کوچک ، شهری زیبا و آباد را برای خویش مهیا كنند كه به يقين در سلامتی و طراوت همگانی تاثیر زیادی خواهد داشت.
موسسه خدمات نگهداری معلولین ذهنی بانو سمیه ساوه از سال ۱۳۶۳ عملا کار خود را با ۷۰ نفر معلول عقب‌مانده ذهنی در گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال از گروه مونث در سطح استان مرکزی آغاز کرده و هم اینک بیش از 100 مددجو دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group