دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

تمامی اخبار

رییس دادگستری ساوه خواستار پرهیز نامزدهای انتخابات مجلس از تخریب یکدیگر شد و اظهار کرد: افرادی که تخریب دیگران را تبلیغ خود تلقی می‌کنند بدانند که تخریب جرم است و تخریب کردن مهمترین معیار برای رای ندادن به نامزد تخریب کننده است.

ابوالحسن شریفی امروز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در نشستی با دانش‌آموزان رای اولی که در سالن جلسات دادسرای ساوه تشکیل شد، انتخابات را مظهر جمهوریت نظام دانست و گفت: حضور مردم در انتخابات موجب دخالت موثر آنان در سرنوشت خویش است. براین اساس انتخابات حکم عقلی و شرعی داشته و مبنای روایی دارد و باید همه شرکت کنند تا با تشخیص مردم افرادی تصمیم گیر و تصمیم ساز و توانمند برای ملت تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه اگر نامزدی اقدام به تخریب نامزد و چهره مومن دیگر کند مشخص است که عادل نیست، تصریح کرد: فردی که اقدام به تخریب دیگران می‌کند معلوم است که نمی‌تواند در این جایگاه قرار گیرد. براساس قانون، تخریب چهره دیگران جرم است، لذا نامزد تخریب کننده در حالی مرتکب این جرم می‌شود که خود را برای قانونگذاری آماده کرده است که این رویه به هیچ وجه صحیح نبوده و قانونی نیست.

وی با اشاره به فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی گفت: امسال تبلیغات در فضای مجازی مجاز دانسته شد و قانونگذار آن را بستری برای تبلیغات معرفی کرد و باید از این ظرفیت به درستی و بدون قانون‌گریزی استفاده کرد.

شریفی همچنین با اشاره به اینکه کانون توجه دشمن برای آسیب زدن به کشور، نسل جوان است، گفت: مشکل اصلی کشور در حوزه‌های فرهنگ، تعلیم، تربیت و آموزش است که اگر سازوکار لازم برای برطرف شدن این مشکلات اندیشیده شود بسیاری از معضلات و آسیب ها برطرف خواهد شد.

وی در خصوص پیشگیری از وقوع جرم گفت: نباید آمار پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی در این شهرستان بالا باشد. باید مهارت‌های زندگی و اجتماعی آموزش داده شود تا کوچک‌ترین و جزئی‌ترین تنش منجر به درگیری و حتی قتل نشود و آمار ورودی پرونده‌ها کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز از دانش آموزان به عنوان آینده سازان و قشر فرهیخته جامعه یاد کرد و گفت: مردم از دانش‌آموزان به دلیل شور، شعف و آرمانگرایی انتظارات زیادی دارند و همین خصیصه موجب شده که در صف مطالبه گری قرار بگیرند.

محمودرضا سازنده افزود: هر جا پیشرفت و توسعه‌ای در کشور رخ داده منوط به حاکمیت تفکر نسل جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان بوده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ «ما می توانیم» در بین نسل جوان نهادینه شده است، افزود: از دانش‌آموزان انتظار می‌رود در انتخابات پیش رو در حوزه تبیین و روشنگری برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند. باید به گونه‌ای مطالبه‌گری کرد که نمایندگان مجلس از خواسته‌های مردم مطلع شوند.

دادستان ساوه تاکید کرد: تبیین معیارهای انتخاب اصلح وظیفه خواص جامعه و نسل جوان است و دانش‌آموزان در این زمینه می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی با تاکید بر آشنایی با وظایف نمایندگان مجلس گفت: شرط انتخاب اصلح افزایش میزان آگاهی مردم است و در این صورت خواهد بود که نامزدها از بیان وعده‌های غیر واقعی و خارج از وظایف خودداری می‌کنند و اگر این چنین شد آگاهی مردم مانع از فریب خوردن آنان خواهد شد.

در این نشست جمعی از مدیران، معلمان و دانش‌آموزان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

کنترل فضای افسار گسیخته مجازی برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین نسل جوان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و مناظرات برای معرفی بیشتر نامزدها، فریب وعده های غیرممکن نامزدها را نخوردن و استفاده از تمامی ابزارها برای افزایش شور انتخاباتی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group