پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

تمامی اخبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه بنگاه‌داری بانک‌ها یک آفت است و با سیاست‌های نظام در حمایت از تولید سازگاری ندارد، گفت: رویکرد دولت توقف بنگاه داری سیستم بانکی کشور است.

حسن میرزاخانی سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه در حاشیه آیین بهره‌برداری از ۱۷۷ طرح کسب و کار خرد، کوچک و متوسط صندوق کارآفرینی امید در استان مرکزی که به طور نمادین در یک واحد تولیدی کنسانتره در شهرک صنعتی شهید چمران ساوه برگزار شد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دولت سیزدهم اقدامات موثری در احیاء صنایع کوچک و کسب و کارهای خرد انجام داده است.

وی با اشاره به تعطیلی برخی صنایع مادر و تاثیرگذار در سطح ملی استان در ابتدای کار دولت سیزدهم اظهار کرد: فعالیت صنایع بزرگی نظیر ماشین‌سازی، آذراب، هپکو، واگن پارس و ... که پاشنه آشیل استان به شمار می‌روند، تعطیل شده یا به صورت نیمه تعطیل درآمده بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی مناسب در راستای احیاء واحدهای راکد و نیمه راکد، این صنایع به چرخه تولید برگشتند و در مدت ۱.۵ سال علاوه بر احیاء آنها زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ثبت سفارش فراهم شد.

وی تصریح کرد: با احیاء صنایع راکد و نیمه راکد مادر و بزرگ استان در نتیجه اقدامات دولت در راستای حمایت واقعی از تولید، بسیاری از صنایع کوچک و متوسط نیز به چرخه تولید برگشتند.

میرزاخانی در ادامه گفت: استان مرکزی در سال ۱۴۰۱ بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، استان مرکزی با احیاء ۲۳۱ واحد تولیدی، رتبه اول کشور را در نهضت احیاء واحدها به خود اختصاص داده و این روند در سال جاری نیز ادامه داشته و منتظر ارزیابی امسال در این حوزه هستیم.

وی حمایت از تولید و بازگشت اشتغال از دست رفته را رویکرد تیم اقتصادی دولت در حوزه تولید استان بیان کرد و افزود: عملکرد صندوق کارآفرینی امید نیز در حوزه تولید بسیار مطلوب بوده و شرایطی ایجاد شده که در اجرای طرح‌های توسعه‌ای گام‌های موثری برداشته شود.

معاون استاندار مرکزی به پایش‌های مستمر برای احیاء واحدهای تولیدی که قابلیت احیا دارند، اشاره کرد و گفت: در راستای احیاء واحدهای راکد و نیمه راکد و احداث صنایع جدید در نقاط مختلف استان در حال حاضر نرخ بیکاری که در پاییز سال گذشته ۸.۱ درصد بود به ۶.۱ دهم درصد رسیده و دو درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان مرکزی از میانگین کشور پایین‌تر است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در برخی نقاط استان به گونه‌ای کاهش پیدا کرده که هماکنون با کمبود نیرو مواجه هستیم و باید برای جذب نیروی کار جدید نیز برنامه‌ریزی کنیم.

میرزاخانی همچنین با تاکید بر اینکه بنگاه‌داری بانک‌ها یک آفت است و با سیاست‌های نظام در حمایت از تولید سازگاری ندارد، گفت: رویکرد دولت توقف بنگاه داری سیستم بانکی در کشور است.

وی بیان کرد: سیستم بانکی در ارائه تسهیلات بعضا با برخی مشکلات حقوقی و مالی از سوی وام گیرندگان مواجه شده و ناگزیر اقدام به تملک واحدهای تولیدی و صنعتی می‌کند اما سیاست دولت این است که در کنار احیاء واحدهای راکد و نیمه راکد، واحدهایی که در تملک نظام بانکی هستند را به سرمایه‌گذاران دارای اهلیت لازم در حوزه تولید واگذار کند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا واحدهای در تملک بانک‌ها را، اگر غیرفعال هستند به چرخه تولید برگردانیم که منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رونق تولید خواهد شد.

به گزارش ایسنا، واحد تولیدی که امروز به بهره‌برداری رسید با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد تومان که ۱۰ میلیارد آن از سوی صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات بانکی تامین شده در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با هزار و ۲۴۰ متر مربع زیربنا و ظرفیت تولید ۱۰ تن انواع کنسانتره خوراک دام و طیور در هر ساعت و با ایجاد اشتغال در فاز اول برای ۱۷ نفر احداث شده که در ادامه بر ظرفیت تولید و میزان اشتغال آن افزوده خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group