پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

تمامی اخبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر فوری ساوه و زرندیه مشاور کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بخش نوبران با قابلیت های منحصر بفرد به عنوان پیشانی استان مرکزی از غرب کشور، سرزمین فرصت های طلایی است.

🔹دکتر زهره منوچهری در جریان دیدار صمیمی با شهروندان شهر نوبران ضمن قدردانی از میزبانی مردمان این خطه از دیار اسلامی اظهار کرد: برای نشان دادن سرزمین فرصت طلایی بخش نوبران باید با هم افزایی و همدلی پتانسیل های بالقوه آن را بالفعل تبدیل کنیم.

🔹عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در ادامه با اشاره به اینکه بخش نوبران تلفیقی از شهر و روستاهای متعدد دارای پتانسیل های بالقوه است، گفت: آنچه در این نشست صمیمی از سوی شهروندان نجیب و فهیم منطقه نوبران مطرح شد و در جریان بازدیدهای مکرری که در گذشته از این بخش داشتم حاکی از آن است که نوبران نیازمند توسعه شاخص های اقتصادی مبتنی بر کشاورزی، صنعت وگردشگری است.

🔹عضو شورای راهبردی مجمع عالی اقتصاد مقاومتی کشور افزود: قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی مرکز به غرب کشور، برخورداری از اراضی مستعد سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و صنعتی، وجود طبیعی بکر و دل انگیز با روستاهایی که چشم ها را به خود خیره می کند و دهها مزیت دیگر از جمله پتانسیل های بالقوه است.

🔹دکتر منوچهری با قدردانی از اقدام دولت مبنی بر تصویب طرح جامع عمران و توسعه شهر نوبران براساس افق پیشنهادی، شاخص‌های جمعیتی، چشم انداز توسعه و با رعایت سرانه‌ها تاکید کرد: با این اقدام دولت گام بزرگی در توسعه این شهر برداشته خواهد شد و باید تلاش کرد تا الزامات تحقق صحیح و توسعه ای آن فراهم شود.


🔹مشاور کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه به ظرفیت بالای خیرین در تامین برخی نیازهای این منطقه اشاره کرد و گفت: با تلاش خیرین نوعدوست منطقه بخشی از نیازهای نوبران به حوزه بهداشت و درمان، سرانه فرهنگی، ورزشی و ... فراهم شده است اما از آنجاکه اعتبارات قطره چکانی شهرستانی و استانی کفاف نیازهای این منطقه را نمی دهد باید تلاش کرد تا با جذب اعتبارات ملی مطالبات ضروری شهروندان این شهر و روستاهای تابعه را محقق کرد.

🔹مشاور فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی؛ظرفیتی است که اقتصاد روستا را رونق می‌دهد، تصریح کرد: طبیعت زیبای نوبران می طلبد که از ظرفیت آن برای توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی استفاده کرد. اقامتگاه بوم گردی در روستاها و شهر نوبران ظرفیتی مهم در صنعت گردشگری و رونق کسب و کار است.

🔹گفتنی است در جریان این دیدار صمیمی اهالی بخش نوبران به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند. تامین مسکن و ایجاد اشتغال برای ماندگاری مردم، ناایمن بودن محورهای مواصلاتی روستایی به ویژه جاده دسترسی شهر نوبران به روستاهای تابعه موسوم به جاده بیات، مشکلات زیست محیطی ناشی از رهاسازی فاضلاب روستایی و مخلوط آن با آب قنوات، پائین بودن سرانه درمانی، بهداشتی، ورزشی، تفریحی در شهر و روستاها، توانمند کردن بانوان روستایی با ایجاد اشتغال و صنایع دستی، تامین زیرساخت های ضروری برای توسعه شهرک های صنعتی نوبران و غرق آباد از جمله موضوعات مهمی بود که در این دیدار از سوی مردم مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group