يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

تمامی اخبار

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: افزون بر ۹۰ درصد داروها و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت های دانش بنیان تولید می‌شود.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه، در حاشیه افتتاح سامانه نوین نانوحباب در تصفیه خانه آب شهر ساوه که برای اولین بار در کشور صورت گرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سامانه با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، ستاد توسعه فناوری های نانو و شرکت های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف کیفی سازی آب شرب و دفع بو و طعم آب سد الغدیر انجام شده است، تصریح کرد: این طرح بزرگترین طرح ازن‌زنی است که در سطح جهان و تماما توسط شرکت های دانش بنیان و بدست جوانان فناور کشور اجرا شده است.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: افزایش بهره وری به میزان دو الی سه برابر، کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش بو در آب، از دستاوردهای اجرای این طرح است که رضایت مردم را در پی دارد و امیدواریم با همت شرکت آب و فاضلاب کشور و شرکت های دانش بنیان، این فناوری در نقاط مختلف کشور مورد بهره برداری قرار بگیرد.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: پس از گذشت دو دهه حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور در حوزه های مختلف نظیر انرژی، سلامت، کشاورزی، غذا و ... اقدامات دانش بنیان زیادی انجام شده و امروز حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف در کشور فعالیت دارند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: شرکتهای دانش بنیان یک حرکت جدی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز کرده اند و این طرح یک نمونه عملی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان است که کاهش هزینه و افزایش بهره وری را در پی خواهد داشت.

استاندار مرکزی نیز گفت: رشد قابل توجه فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان مرکزی موجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها شده و مردم استان از خدمات و ثمرات آن بهره مند می‌شوند.

فرزاد مخلص الائمه افزود: افتتاح سامانه نوین نانو حباب در تصفیه خانه آب شهر ساوه برای اولین بار در کشور یکی از خدمات شرکت های دانش بنیان با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که با کمک فناوری نانو منجر به حذف بو و طعم آب شرب شهر ساوه شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group