دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه با بیان اینکه سرانه های این شهرستان پاسخگوی نیاز ساوه نیست، گفت: ساوه تاثیرگذار در کاهش نرخ بیکاری استان های همجوار است و می‌تواند نقش اساسی در حوزه اقتصادی کشور ایفا کند، بنابراین نیازمند تخصیص اعتبارات ملی برای افزایش سرانه‌ها در حوزه های گوناگون و نیز تامین زیرساخت‌هاست.

مهدی الیاسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ژئوپولتیک ساوه اظهار کرد: این شهرستان به عنوان قطب صنعت و کشاورزی از مزیت بالایی در حوزه صادرات و تولید انواع کالا برخوردار است و استقرار چهار مجموعه صنعتی شامل شهر صنعتی کاوه، شهرک صنعتی شهید چمران و شهرک‌های صنعتی غرق آباد و نوبران توانسته است ساوه را به یک نقطه استراتژیک در حوزه اقتصادی تبدیل کند.

وی به استعداد بالای ساوه در حوزه کشاورزی و دامداری نیز اشاره کرد و گفت: حضور صنعتگران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در ساوه موجب پویایی صنعت و اقتصاد این منطقه شده و این شهرستان را به یک نقطه استراتژیک در حوزه تولید کالا و کانون سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه گره‌گشایی از تولید با هم افزایی در بین دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، گفت: حل و فصل برخی مشکلات و رفع موانع در سطح اختیارات مدیریت اجرایی شهرستان نیست و باید در سطح ملی تصمیم‌گیری شود که زمانبر بودن فرآیند رفع موانع، به چرخه تولید آسیب وارد می‌کند.

فرماندار ساوه به اتصال بین بخشی دستگاه ها و سازمان ها از طریق سامانه‌ها اشاره کرد و گفت: برای صدور مجوزها و انجام برخی درخواست‌ها باید از طریق سامانه‌هایی که پیش بینی شده اقدام شود و طولانی شدن این فرآیند موجب نارضایتی صنعتگران شده است.

وی موضوع تخصیص ارز و برخی ضوابط بانک مرکزی را از دیگر مشکلات حوزه تولید برشمرد و گفت: برخی صنعتگران گلایه دارند که برای تامین مواد اولیه، ارز تخصیص پیدا نمی‌کند اما برای محصول نهایی وارداتی در صنایعی نظیر داروسازی، تولید شیرخشک و ... ارز اختصاص داده می‌شود.

الیاسی با اشاره به مزیت مهاجرپذیری ساوه و حضور افراد مهاجر از ۳۱ استان کشور در این شهرستان، گفت: جاذبه صنعتی و کشاورزی ساوه موجب شده تا از نقاط مختلف کشور پذیرای نیروی کار باشد و با این وجود باز هم صنایع ساوه از کمبود نیروی کار رنج می‌برند.

وی افزود: مهاجرپذیری ساوه موجب شده که سرانه‌های موجود ساوه در حوزه آموزشی، درمانی، فضای سبز، تفریحی و ... روند کاهشی به خود بگیرد. سرانه‌های موجود در ساوه با جمعیت آن همخوانی نداشته و ناکافی است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group