سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

تمامی اخبار

رئیس دادگستری شهرستان ساوه با اشاره به اینکه انتخابات نماد واقعی دموکراسی در نظام اسلامی است، گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران معنای واقعی تحقق دموکراسی مردمی است.

ابوالحسن شریفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتخابات مهمترین عرصه سیاسی در نظام اسلامی است و انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مجموعه ای که عهده‌دار ریل گذاری مقررات است از اهمیت دوچندانی برخوردار است چرا که تکالیف آحاد مختلف مردم را با وضع قوانین متناسب با نیاز کشور مشخص و تعیین می‌کند.

وی در ادامه، پایبندی واقعی به دموکراسی مردمی را از افتخارات نظام اسلامی دانست و گفت: پایبندی واقعی به دموکراسی مردمی در نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست، حتی اندیشمندان و تئورسین‌های غربی نیز بر این موضوع اذعان و تاکید دارند که دموکراسی در ایران، مردمی و واقعی است.

شریفی تصریح کرد: حضور آحاد مختلف مردم به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در انتخابات، اثباتی بر ادعای واقعی بودن دموکراسی مردمی در ایران است. داوطلبان خود را در معرض سنجش مردم قرار می دهند تا در یکی از مسندهای مهم کشور که همانا قانونگذاری است؛ خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه چهار عنصر رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت لازمه برگزاری یک انتخابات قانونمند، سالم و با حضور حداکثری است، تصریح کرد: اگر امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات به عنوان یک حماسه سیاسی محقق شود قطعا مشارکت حداکثری رخ خواهد داد که موجب تقویت اقتدار نظام می‌شود.

رئیس دادگستری ساوه به تلاش‌ دشمن برای زیر سوال بردن سلامت انتخابات و کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رای نیز اشاره کرد و گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه از تمام ترفندها و توطئه‌ها برای کاستن مشارکت مردم در انتخابات استفاده می‌کند و عملا جنگ شناختی و ترکیبی را در ابعاد گوناگون به راه انداخته است ولی بصیرت و هوشیاری مردم در مقابله با این جنگ موجب خواهد شد تا معاندین نظام شکست دیگری را در استمرار ناکامی های خود تجربه کنند.

وی در خصوص انتخاب افراد اصلح نیز گفت: معیارهای انتخاب اصلح در فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب به خوبی تبیین شده و بدیهی است که بالندگی مجلس منوط به حضور نمایندگانی متعهد، متخصص و گره گشا از مشکلات مردم خواهد بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group