دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

تمامی اخبار

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست ساوه گفت: در جریان تداوم گشت و پایش مناطق در حوزه این شهرستان صبح امروز دو گروه شکارچی دیگر دستگیر شدند.

 سید علی دعائی لنگرودی روز شنبه با اشاره به این که این افراد که به صورت غیر مجاز قصد شکار داشتند اظهار کرد: قبل از اقدام به شکار توسط یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند.
وی افزود: از متخلفان ۲ قبضه سلاح که یکی از آنها اعتبار جواز حمل آن تمام شده و دیگری دارای جواز موقت و نگهداری در منزل بود، به همراه ۱۷ فشنگ توقیف و پرونده آنها تحویل مقامات قضایی شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوه گفت: در عملیاتی دیگر سه نفر شکارچی غیرمجاز در شهرستان ساوه توسط یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شدند.
لنگرودی افزود: از متخلفین یک قبضه سلاح محاز ساچمه زنی به همراه ۵۲ فشنگ و یک سر خرگوش کشف شد.
منطقه خرقان ساوه دارای وسعتی بیش از ۴۷ هزار هکتار است که از سال ۸۹ به عنوان منطقه شکار ممنوع تعیین شده است و حفاظت از آن بر عهده اراده حفاظت محیط زیست ساوه و زرندیه است.
بخش خرقان در قسمت غرب شهرستان زرندیه (جنوب بخش خرقان) و شمال شهر نوبران شهرستان ساوه و جنوب استان قزوین قرار دارد که از شمال به بوئین زهرا، از جنوب به روستاهای بخش نوبران (روستای چمران، ترشک) و بخش مرکزی ساوه مثل نیوشت و از غرب به ناحیه آوج قزوین ورزن همدان محدود می شود .

طول خرقان در جهت شرقی ـ غربی حدود ۱۵۰کیلومتر و عرض آن در جهت شمالی ـ جنوبی نزدیک ۸۰ کیلومتر است و حدود ۷۰ کیلومتر از ساوه و ۱۲۰کیلومتراز تهران فاصله داشته و ارتفاع آن از سطح دریا یک هزار و ۸۰۰ متراست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group