سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

تمامی اخبار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهاد مال و جهاد جان اگر در مسیر الهی و برای صیانت از امنیت و جان مردم انجام شود موجب برتری انسان خواهد شد.

آیت الله محسن اراکی شامگاه پنجشنبه دوم آذرماه در آیین نکوداشت شهدای طلبه و علمای ساوجی در مسجد انقلاب ساوه اظهار کرد: نگاه به انسان مومن و غیرمومن نباید یکسان باشد چرا که انسان مومن قدر و منزلت والاتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه خودسازی و انجام عمل صالح موجب ارتقای جایگاه و منزلت انسان و رسیدن به قرب الهی خواهد شد، اظهار کرد: ایمان، معیار نخست امتیازدهی به برتری انسان است و علم در جایگاه دوم برتری انسان قرار دارد. طبیعی است که انسان عالم با انسان غیرعالم برابر و یکسان نیستند.

وی در ادامه جهاد با جان و مال در راه خدا را معیار سوم برتری انسان دانست و گفت: جهاد مال و جهاد جان اگر در مسیر الهی و برای صیانت از امنیت و جان مردم انجام شود موجب برتری انسان خواهد شد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: عالی ترین نشانه تعالی یک انسان اقتدار در عین مظلوم بودن است و ما در اتفاقات گذشته دیدیم که نیروهای انتظامی و بسیاری از مدافعین انقلاب برای برقراری امنیت و آرامش در جامعه با دست خالی در میان اغتشاشگران رفتند و جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه طبیعی است که در هر نظامی انسان مرتکب تخلف بشود افزود: کارکرد نظام عادلانه این است که هر فردی گناهی مرتکب شد در برابر عدل الهی و براساس قانون با وی رفتار شود.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه فرد مجاهد با کسی که نسبت به جهاد به عنوان یک دستور الهی بی‌تفاوت است یکسان نیست، اظهار کرد: ایمان، علم و جهاد سه معیار برتری انسان است، و علما از هر سه معیار برخوردارند و بزرگداشت آنان به معنای تکریم مقام ایمان، علم و جهاد است.

وی با بیان اینکه ساوه و منطقه آوه یک منطقه عالم خیز و عالم پرور است، گفت: علامه عسکری از افتخارات ساوه و یک عالم اثرگذار در جهان تشیع است و کمتر عالمی از شیعه توانسته بین اهل تسنن اثرگذار باشد و آنان را به مذهب شیعه دعوت کند، در حالیکه علامه عسکری شخصیت تأثیرگذار شیعه در بین اهل تسنن بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: شهدای والامقام بزرگترین خدمت را به ملت ایران کردند و امروز اگر ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد، به برکت جانفشانی شهداست.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: علمای بزرگی در این شهرستان پرورش یافته اند که سرآمد آنان علامه عسکری به عنوان افتخار تشیع است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: گرامیداشت علمای صالح منشاء نزول رحمت و برکت است. علما امر خدا و علوم الهی را به مردم یاد می‌دهند و نکوداشت آنان امری ضروری است.

مرثیه سرایی و شعرخوانی از دیگر برنامه های این آیین بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group