سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

تمامی اخبار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

آیت الله محسن اراکی پنجشنبه دوم آذر ماه در نودوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه که در دفتر امام جمعه ساوه برگزار شد، با اشاره به اینکه ساوه علاوه بر اینکه قطب صنعتی و کشاورزی است به عنوان قطب فرهنگی نیز قلمداد می‌شود، اظهار کرد: در خصوص کاستی ها و کمبودهای شهرستان باید مطالعه علمی دقیق صورت گرفته و استعدادها و نیازها محاسبه کارشناسی شود و در قالب طرح های دقیق در سفر رییس جمهور به این شهرستان ارائه شود تا گامی در جهت برطرف شدن مشکلات برداشته شود.

وی در خصوص فرهنگ عمومی نیز گفت: در خصوص اهمیت و نقش فرهنگ در حوزه نظری و عملی به خوبی پرداخته نشده است چرا که فرهنگ، هویت یک ملت است و هر ملتی هویت خود را از فرهنگ می‌گیرد و اگر مورد بی توجهی قرار بگیرد آسیب خواهد دید.

وی افزود: استعدادها، جهت گیری ها و ثمربخشی تلاش ها مرهون هویت یک ملت است و براساس هویت یک ملت تلاش آن ملت جهت پیدا می‌کند. هویت ملت ایران هویتی علوی، فاطمی و حسینی است و این فرهنگ ریشه در باور ملت ایران دارد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: هویت قدرتمند این ملت در طول ۱۴۰۰ سال پیش در مقابل تمامی ظلم ها و دشمنی ها ایستاده و روز به روز اثر بخش تر بوده و هیچ هویتی نظیر هویت علوی و فاطمی در طول تاریخ مورد هجمه دشمن قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه مذهب تشیع یک فرهنگ ناب است، گفت: فرهنگ مقاومت از مذهب تشیع گرفته شده است و اگر امروز مردم غزه در برابر مستکبران عالم ایستاده اند فرهنگ مقاومت را از مذهب تشیع به عنوان یک گوهر ناب فراگرفته‌اند تا در برابر ستم و ظلم قد علم کنند.

وی با تاکید بر اینکه ستیز با ستمگری یک فرهنگ برگرفته از ارزش های اسلامی و هویت دینی است، تصریح کرد: هویت دینی ملت ایران ایجاب می‌کند که زیر بار زورگویی سران سلطه نروند. فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم یک ارزش و نماد برای ملت آزادی‌خواه ایران اسلامی است.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه باید هویت علوی و فاطمی در جامعه تبیین شود، تصریح کرد: هویت علوی و فاطمی باید در رفتار، گفتار و منش مردم نهادینه شود.

وی در ادامه با پرهیز از فرهنگ غربی گفت: فرهنگ ایرانی، هویت ملی است و حتی در ساخت و سازها نیز باید معماری اصیل ایرانی و الگوی اسلامی به عنوان شاهکار معماری جهان لحاظ شود.

وی بیان کرد: در تحقق فرهنگ عمومی باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کرد یعنی حتی پوشاک و لباس و تغذیه نیز باید اسلامی باشد. نباید در فرهنگ عمومی وابسته باشیم و تن به مصرف غذاهایی دهیم که برای سلامتی بدن ضرر دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group