يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

تمامی اخبار

دستیار ارشد وزیر امور خارجه گفت: سی‌امین دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، در استان مرکزی راه اندازی می شود.

عبداله سهرابی ۱۵ آبان در جشنواره ملی انار ساوه اظهار کرد: رونق و آبادانی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی از مهمترین اهداف برگزاری  جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه  است و این جشنواره یک فرصت طلایی برای معرفی توانمندی ساوه است.

وی افزود: ساوه دارای پتانسیل های متعدد در ابعاد گوناگون فرهنگی، تاریخی، توریستی، اقتصادی و ... است که البته مغفول مانده و باید این ظرفیت ها به نحو مطلوب احیا شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶ میلیون ایرانی در خارج از کشور هستند، افزود: کارگروه‌های مختلفی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور به منظور استفاده از پتانسیل ها و معرفی آن به خارج از کشور تشکیل شده تا بتوان بستر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را هموارتر کرد.

سهرابی در ادامه راه اندازی دفاتر وزارت امورخارجه را از برنامه های این وزارتخانه با هدف جذب بازار صادرات در کشورهای مختلف و عرضه تکنولوژی و توسعه روابط، دانست و افزود: در خصوص انار نیز بخش اعظمی بدون فرآوری از دست می رود و باید تلاش کرد تا با فرآوری ضمن جلوگیری از هدررفت محصول، بستر صادرات آن فراهم شود.

وی افزود: اصلاح زیرساخت ها و کار تبلیغاتی می‌تواند زمینه صادرات را تقویت کرده و منجر به معرفی بهتر محصول شود.

دبیر کل ایرانیان خارج از کشور در ادامه گفت: دبیرخانه شورای عالی ایرانیان در خصوص جذب سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی اعلام آمادگی می‌کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: بخش کشاورزی از بخش های مهم اقتصاد کشور و بزرگترین بخش خصوصی کشور است که سه برابر صنعت بازدهی و ۴.۵ میلیون بهره بردار دارد و در حوزه اشتغال فضای خوبی را با سهم ۳۵ درصدی ایجاد کرده که در حوزه صادرات ارزآوری بالایی دارد.

محمد جواد عسگری افزود: امنیت غذایی جزو اولویت های دولت ها و ملت است، بر این اساس در سایه هماهنگی بین مجلس و دولت برنامه های خوبی در قالب طرح مطرح و پس از تصویب در قالب قانون به دولت ارائه شده است.

وی گفت: در حوزه امنیت غذایی در بحث تقنینی اقدامات خوبی صورت گرفته تا صادرات توسعه یابد و قطعا مجلس به وظیفه خود رد این حوزه عمل می کند و دستگاه های اجرایی باید در یک برنامه زمان بندی شده مصوبات را اجرایی کنند.

وی گفت: اگر در بخش کشاورزی اشتغال بیشتری ایجاد شود ارزآوری خوبی با تصاحب بازارهای ملی و بین المللی به همراه خواهد داشت. ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی ایران علاقمند به محصولات کشاورزی ما به دلیل ارگانیک بودن و کیفیت محصول هستند که تسهیل امور در این حوزه، میزان صادرات را افزایش داده و سهم کشور را از بازار بیشتر خواهد داد.

عسگری افزود: درجلسات با وزارت امور خارجه ظرفیت ها و راهکارها برای تصاحب بازارهای منطقه ای بیان شده و امروز انار از ظرفیت خوبی برای صادرات برخوردار است.  باید دستگاه ها گزارش دهند که آیا توانستیم بازارهای بین المللی و منطقه ای را تصاحب کنیم؟

وی بیان کرد: در برنامه هفتم در حوزه تقنینی همواره گونه ای ریل گذاری شده که برای احداث و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی هیچ مانعی وجود نداشته باشد و هر مجموعه ای که بخواهد سرمایه گذاری کند مشکلی نیست.

وی بیان کرد: پایانه صادرات محصولات کشاورزی باید در هر استان وجود داشته باشد و امید است در جشنواره انار سال آینده دستاوردهای این جشنواره گفته شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group