يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

تمامی اخبار

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اجرای ۵۷ طرح بازسازی و مرمت آثار تاریخی و ۱۵ طرح گردشگری از محل تخصیص اعتبارات ملی در 12 شهرستان استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

مصطفی مرزبان  پنجشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ در آئین بهره برداری از یک رستوران بین راهی توریستی که به مناسبت هفته فرهنگی ساوه انجام شد، با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اصلاح و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان مرکزی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای مرمت آثار تاریخی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی از محل منابع استانی و ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

وی با بیان این که با اختصاص منابع مالی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مجموع اعتبارات به ۴۵۰ میلیارد ریال خواهد رسید، گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سه حوزه مرمت، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی اختصاص یافت.

مرزبان بیان کرد: اجرای ۵۷ طرح بازسازی و مرمت آثار تاریخی و ۱۵ طرح گردشگری از محل تخصیص اعتبارات ملی در ۱۲ شهرستان استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر تمامی طرح‌های مرمتی و ۱۰ طرح گردشگری به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال اجراست. هم چنین برگزاری دوره‌های آموزشی و احداث ۱۰ بازارچه صنایع دستی نیز انجام شده و آماده بهره برداری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه نیز گفت: در حوزه میراث فرهنگی ساوه طی سال‌جاری ۱۰ اثر باستانی این شهرستان از جمله مسجد جامع، قیزقلعه، بقعه اشموئیل نبی (ع)، مسجد سرخ، بازار تاریخی و ... مرمت و بازسازی شد.

رضا ایاز بیان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز ۱۲۰ هنرمند در شهرستان ساوه شناسایی شده و به ثبت رسیده‌اند و امسال ۳۴ هنرمند این شهرستان از تسهیلات حمایتی با نرخ سود پایین و با باز پرداخت پنج ساله بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ واحد تاسیسات گردشگری در استان وجود دارد، گفت: راه‌اندازی این تاسیسات کمک بزرگی به بخش گردشگری به ویژه در مسیرهای مواصلاتی پرتردد نظیر ساوه به همدان خواهد کرد.

ایاز گفت: این مجموعه توریستی در ۱۹ هزار متر مربع زمین و زیربنایی بالغ بر۴۰۰ مترمربع با صرف اعتباری معادل ۵۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر بطور مستقیم در فاز اول، به عنوان رستوران بین راهی توریستی به بهره‌برداری رسیده و پس از تکمیل در فاز دوم به مجتمع گردشگری توریستی تبدیل خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group