يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

تمامی اخبار

همزمان با دومین روز از هفته فرهنگی شهرستان ساوه جشنواره غذای محلی و شیرینی سنتی به میزبانی جهاد دانشگاهی ساوه برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در این جشنواره با اشاره به اینکه هفته فرهنگی ساوه فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های گوناگون است، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی غذاها و شیرینی‌های سنتی ساوه، موجب ترویج تغذیه سالم و استفاده از غذاهای خانگی شده و نقش مهمی در شور و نشاط آفرینی جامعه دارد.

مهدی الیاسی با تقدیر از جهاد دانشگاهی ساوه به منظور برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این برنامه الگویی مؤثر برای عرضه توانمندی و خلاقیت های بانوان، ترویج تغذیه سالم و استفاده از غذاهای خانگی برای حفظ سلامت خانواده‌هاست.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ساوه از ۱۸ الی ۲۵ مهرماه گفت: برنامه‌های متعددی برای این هفته در حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و ...  تدارک دیده شده است.

مدیر مرکز آموزش عمومی و تخصصی جهاد دانشگاهی ساوه نیز شناسایی انواع خوراکی‌های بومی منطقه و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای ارائه غذاهای محلی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی ساوه و با مشارکت کمیسیون امور بانوان برگزار شد.

مهدی کاظمی افزود: ترویج استفاده از غذاهای سالم و آگاهی دادن به خانواده‌ها درخصوص تغذیه سالم به ویژه خوردن غذاهای خانگی و هشدار جدی در مورد مصرف غذاهای کم کالری و فست فودها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره انواع غذاهای سنتی ساوه و شیرینی و سوغات این شهرستان را طبخ و عرضه کردند و به سه نفر از کسانی که توسط داوران و کارشناسان تغذیه دانشکده علوم پزشکی ساوه براساس الگوی تهیه غذای سالم امتیاز کسب کرده بودند و همچنین فراگیران برتر رشته تربیت مربی پیش دبستانی جهاد دانشگاهی ساوه جوایزی اهدا شد و با قول مساعد رئیس شورای اسلامی شهر ساوه به تمامی شرکت‌کنندگان هدایایی تقدیم خواهد شد.

در این جشنواره مهدی ملکی بیگدلی از هنرمندان تئاتر و تلویزیون به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع پرداخت.

فرماندار ساوه پس از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی از قسمت های مختلف جهاد دانشگاهی ساوه بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی این نهاد قرار گرفت. 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group