چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

تمامی اخبار

معاون طرح ریزی راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: پایه ریزی دکترین مقاومت از فتح خرمشهر در عملیات الی بیت المقدس اتفاق افتاد.

سردار سرتیپ پاسدار فرج الله مرادی چهارشنبه سوم خردادماه ۱۴۰۲ در جشن مقاومت و پیروزی، گرامیداشت فرا رسیدن سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر که در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد با بیان اینکه تراز مشاهیر و مفاخر ساوه فراتر از تراز یک شهرستان است، اظهار کرد: در جوامع انسانی جنگ به عنوان یک عامل زیاده خواهی و قدرت طلبی شناخته شده و این نوع نبرد و جنگ همواره مورد نکوهش واقع شده و مذموم شناخته می شود.

وی با بیان اینکه جنگ با ماهیت دفاع در مقابل تعرض، همواره مجاز دانسته می شود، تصریح کرد: دفاع در پایه آموزه های دینی و دفاع از کیان اسلام همواره مورد تاکید قرار گرفته است و این نوع جنگ دفاع مقدس نامیده می شود. 

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی از بدو تشکیل، از سوی دشمنان با توطئه های گوناگون مواجه شد و به خیال خام آنها انقلاب اسلامی مانند سایر انقلاب ها به پایان رسیده و کارکرد خود را از دست می دهد اما هر توطئه ای از سوی دشمنان با شکست مواجه شد.

وی به دو دیدگاه در خصوص کارکرد انقلاب اسلامی از سوی برخی نظریه پردازان اشاره کرد و افزود: یک عده کارکرد انقلاب را عبور از استبداد به سمت دموکراسی می دانستند و پس از تحقق این مأموریت معتقدند که انقلاب با این دیدگاه کارکرد خود را از دست می دهد.

سردار مرادی افزود: دیدگاه دیگر، ایجاد مدرنیته اسلامی است یعنی ظواهر اسلام را در جامعه پیاده کرده و نظام اسلامی را در چارچوب ساختارهای جهانی پیاده سازی کرد. اما دیدگاه اصیلی که برگرفته از نظریه امام راحل بود، کارکرد انقلاب اسلامی با ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور خورشید اسلام و منجی عالم بشریت است و رهبر انقلاب نیز ۵ گام را در این مسیر تبیین کرده اند که گام اول، ایجاد انقلاب، گام دوم،ایجاد نظام اسلامی، گام سوم، ایجاد دولت اسلامی، گام چهارم، ایجاد جامعه اسلامی و در نهایت، ایجاد تمدن نوین اسلامی به عنوان گام پنجم است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از همه ظرفیت و ابزار خود برای مقابله با انقلاب استفاده کرد، افزود: دشمن در یک دهه با جنگ نظامی یا جنگ سخت و در دهه های بعدی تهدید امنیتی و  جنگ نرم و امروز با جنگ ترکیبی و شناختی دشمنی خود را با نظام اسلامی ادامه داده است.

سردار مرادی با اشاره به اشغال اراضی کشور در ابتدای سالهای انقلاب توسط دشمن گفت: از مهرماه سال ۱۳۶۰ سلسله عملیات های بزرگی نظیر  ثامن الائمه، طریق القدس و فتح المبین شکل گرفت و نهایتاً عملیات بیت المقدس برای آزادسازی خرمشهر پایه ریزی و با موفقیت اجرا شد که در نتیجه آن خرمشهر از چنگال دژخیمان بعثی آزاد شد.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر فراموضوعی است و صرفا آزادی از تصرف و تجاوز به خاک کشور مطرح نیست بلکه پایه ریزی دکترین مقاومت از فتح خرمشهر اتفاق افتاد و دکترین مقاومت امروز به عنوان الگو در مجامع بین المللی مطرح است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر موجب تقویت اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی شد و دنیا حساب دیگری بر روی ایران باز کرد. هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در دفتر افتخارات این کشور و متعلق به همه نسل ها بوده و اوج این افتخارات فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس بود.

وی با اشاره به نقش بازماندگان از دوران دفاع مقدس و نسل جوان گفت: دشمن با جنگ شناختی و ترکیبی در میدانی سخت تر از جنگ نظامی توطئه های دیگری را به راه انداخته و ما خرمشهرهای دیگری در پیش داریم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از میدان هایی است که پیش روی جوانان قرار گرفته و در آن تیرهایی از سوی دشمن شلیک می ، افزود: باید با بصیرت و شناخت بیشتر اجازه ندهیم این تیرها توسط دشمن به هدف برخورد کند.

سردار مرادی با بیان اینکه ایجاد شکاف بین مردم و نظام و دو قطبی سازی در جامعه مهمترین هدف دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است، گفت: ارزش های دینی و اسلامی، خرمشهر های بعدی است و دشمن می خواهد حساسیت مردم نسبت به ارزش ها را کاهش دهد و امروز هدف قرار دادن عفاف و حجاب که به عنوان یک رفتار اجتماعی و ارزش دینی است توطئه دیگر دشمن است.

وی تصریح کرد: حجاب به عنوان ابزار مبارزه دشمن به کار گرفته شده است ولی هیچ دولتی در این کشور اجازه نمی‌دهد این مطالبه دشمن محقق شود.

سردار مرادی تصریح کرد: دشمن شناسی و دشمن ستیزی را دو وظیفهی مهم آحاد مختلف جامعه به ویژه مسئولان و نسل جوان برای مبارزه با توطئه دشمنان دانست و گفت: اگر دشمن را بشناسیم و با او ستیز کنیم قطعا توطئه های او با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا امام جمعه ساوه نیز گفت: انسان باید در این دنیا طوری رفتار کند که فرشتگان او را بدرقه کنند نه اینکه آتش جهنم از انسان استقبال کند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی اظهار کرد: انسان به مقامی می رسد که دست خدایی همراه او می شود و افتخاراتی نظیر فتح خرمشهر با عنایت الهی رقم می خورد.

وی با اشاره به مزیت صنعتی و کشاورزی ساوه اظهار کرد: افزون بر ۶۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی، جامعه کارگری ساوه را تشکیل می دهند و این خطه از دیار اسلامی علاوه بر مزیت در حوزه صنعت و کشاورزی، مهد پرورش مشاهیر و مفاخر متعددی است.

امام جمعه ساوه همچنین گفت: رزمندگان شهرستان ساوه با تشکیل گردان حضرت ولیعصر(عج) در طول هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و قریب به ۶۰۰ شهید والامقام از این خطه تقدیم انقلاب اسلامی شد که ۳۴ شهید آن مربوط به عملیات الی بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بوده است.

به گزارش ایسنا، اجرای سرود و شعر خوانی، خاطره گویی سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی همراه با تجلیل از خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه های این آیین بود که با حضور فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار ساوه و جمع دیگری از مسئولان و حضور پرشور مردم برگزار شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group