جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

همزمان با سراسر جهان نوزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی با در اولین جمعه ماه محرم و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی امام علی (ع) ساوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا،این آیین معنوی که به دلیل شرایط کرونایی در دو سال گذشته به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شده بود امسال با حضور مادران همراه با فرزندان و شیرخوارگانشان برگزار شد و مادران با پوشاندن لباس‌های سبز رنگ و متحدالشکل و پیشانی بند سبز و قرمز به کودکانشان، به یاد مظلومیت طفل شیرخوار و رزمنده کوچک کربلا اشک ماتم ریختند.

امام جمعه ساوه در این آئین گفت: اوج مظلومیت اهل بیت علیهما السلام در واقعه عاشورا شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام بود و در واقع رزمنده شیرخواره واقعه کربلا سند مظلومیت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: دشمنان اسلام و جبهه کفر اعتقادات مسلمانان را نشانه گرفته‌اند اما غافل از این هستند که محبت به امام حسین علیه السلام مانند حرارتی است که هیچ وقت سرد نشده و با گذشت ۱۴۰۰ سال شعله ور تر خواهد شد.

وی اظهار کرد: فرهنگ عاشورا فرهنگ ادب و هیات من الذله است که باید سرلوحه زندگی افراد قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است که امروز زنان و دختران ما زینب‌وار در این مسیر قرار گرفته و با حجاب خود به جنگ دشمنان اسلام رفته‌اند.

امام جمعه ساوه بیان کرد: عاشورا به ما آموخت که برای دین و عزت مسلمانان از جان و خون می‌گذریم اما زیر پرچم استبداد و بداخلاقی نخواهیم رفت.

حجت الاسلام رحیمی اظهار کرد: حضرت زینب(س) به مردان و زنان درس آزادی و عزت آفرینی آموخت و امروز شاهد هستیم که کودکان و جوانان، قاسم گونه، رقیه گونه و علی اصغر گونه در مسیر دین گام برداشته و برای امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کنند.

مسئول مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر (ع) و همایش شیرخوارگان حسینی در ساوه نیز گفت: این همایش همه ساله با هدف بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

سیدعلی چاوشی با بین اینکه مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) یک نهاد غیردولتی است که مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) را همه ساله در ایران و کشورهای مختلف جهان برگزار می‌کند، افزود: پوشاندن لباس سبز رنگ بر تن کودکان شیرخواره و قرائت نذرنامه این پیام را به دنیا مخابره می کند که مادران فرزندان خود را برای یاری امام زمان (عج) آماده می‌کنند.

 وی تصریح کرد: بسترسازی برای رشد کمی و کیفی کانون‌ها و پرورش عواطف حسینی و به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی از دیگر اهداف برگزاری همایش سراسری شیرخوارگان حسینی است.

یادآوری می‌شود، قرائت شعر در رثای کوچک‌ترین سرباز امام حسین(ع)، توزیع سیب قرمز و نذورات، سخنرانی پیرامون شخصیت حضرت علی‌اصغر(ع) و بیان مظلومیت آن حضرت، عزاداری و مرثیه‌سرایی، حرکت نمادین گهواره علی‌اصغر(ع)، از دیگر برنامه‌های این همایش باشکوه در ساوه بود.

گهواره خالی نمادین حضرت علی اصغر (ع) در میان اندوه عزاداران حسینی دست به دست می‌شد و شرکت کنندگان با نوای لای لای اصغر به عزاداری پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group