چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

تمامی اخبار

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: در بهار ۱۴۰۱، تصادفات درون شهری استان بالغ بر ۴۳ درصد رشد داشته است.

سرهنگ علی حسینی ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای راهبری تصادفات استان مرکزی با اشاره به هدفگذاری کاهش ۱۰ درصدی کاهش موارد فوتی ناشی از تصادفات، اظهار کرد: در سال ۹۸، آمار فوتی های ناشی از تصادفات در استان مرکزی بالغ بر ۵۴۷ مورد بوده است که براساس هدفگذاری باید به ۵۰۰ نفر می رسید، اما متأسفانه این رقم در پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۶۴ نفر رسید.

وی در خصوص وضعیت تصادفات استان در سه ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: در تصادفات شهری بهار امسال که بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۰ فقره بوده و ۲۳ نفر جان خود را از دست داده اند، شاهد افزایش ۲۱ درصدی موارد فوتی، افزایش ۵ درصدی مصدومان، رشد ۵۱ درصدی تصادفات خسارتی هستیم و در مجموع، ۴۳ درصد رشد تصادفات را شاهد بودیم.

حسینی با بیان اینکه در بهار ۱۴۰۱، اعمال قانون توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی ۲۶ درصد افزایش داشته، گفت: در اخد مبالغ جریمه نیز ۵۳ درصد رشد ثبت شده و طی بازه زمانی مذکور بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیشترین تصادفات منجر به فوت را مربوط به شهرهای اراک و ساوه دانست و افزود: عابرین با ۴۵ درصد و راکبین موتور سوار با ۳۰ درصد بیشترین موارد فوتی را به خود اختصاص داده اند و در واقع ۵۵ درصد مصدومین در بیمارستان و ۴۵ درصد در صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با بیان اینکه با هشت کشته در اراک و ساوه، این دو شهر در واقع نقاط بحرانی استان به شمار می روند، گفت: سرعت تردد درون شهری در کشور حدود ۱۰.۶ کیلومتر بر ساعت بیشتر از حد استاندارد است، اما این رقم در اراک ۲۵.۹ کیلومتر و در ساوه ۱۴ کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز است.

حسینی با اشاره به افزایش ۳ درصدی تعداد خودروها در استان، گفت: با توجه به افزایش تصادفات و موارد فوتی، لازم است که طرح جامع کاهش تصادفات درون شهری، آرام سازی معابر پرتصادف و هوشمندسازی معابر در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اجرایی شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group