جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

شهردار ساوه گفت: تنگناهای اقتصادی مانع ارائه خدمات بهینه و مطلوب حوزه‌های مدیریت شهری به شهروندان نشده است.

امیررضا یوسفیان چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ در مراسم رونمایی از ۶ دستگاه اتوبوس حمل و نقل شهری بازسازی شده و آئین افتتاح خط جدید اتوبوسرانی شهرداری ساوه در محله سیدجمال‌الدین اسدآبادی که با حضور سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهرستان و اهالی این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: شهروندان سهامداران اصلی شهر به شمار می‌روند و مشارکت آنان در اداره شهر موجب دلگرمی مجموعه مدیریت شهری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۱ سال است یک دستگاه اتوبوس یارانه‌ای به ناوگان حمل‌ونقل شهر اضافه نشده است، بیان کرد: موضوع بازسازی و اورهال کردن ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس یکی از اولویت‌های حوزه مدیریت شهری در سراسر کشور بود که در اجرای این سیاست عمومی در سراسر کشور، در شهر ساوه تعداد هفت دستگاه اتوبوس شهاب به مبلغ چهار میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان بازسازی شد که سهم هر دستگاه، ۶۵۴ میلیون تومان با احتساب ۹ درصد بوده است. یک دستگاه در سنوات گذشته و ۶ دستگاه نیز امروز به ناوگان افزوده می‌شود.

شهردار ساوه با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری با تنگناهای اقتصادی خدمات متناسب با نیاز شهروندان را ارائه می‌دهد، گفت: خطوط ۲۰ گانه ناوگان حمل‌ونقل در دو هزار و ۵۶۰ هکتار پهنه شهری ساوه فعالیت دارند و برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها به میزان ۵۰ دستگاه جدید هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ساوه ماهانه افزون بر ۲۵ میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و نگهداری شهر می‌کند، بیان کرد: مدیریت شهری بدون مشارکت مردم و حضور سرمایه‌گذاران توان اقتصادی لازم برای اداره شهر را ندارد.

وی با اشاره به کاهش واریزی سهم ارزش افزوده در ساوه گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری میزان واریز ارزش افزوده به شهرداری ساوه کمتر از ۴۰ درصد مدت مشابه سال قبل بوده است.

یوسفیان افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۱۸.۵ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای برای آسفالت معابر شهری جذب شده است تا بتوان معابر را بهبود بخشید و بازسازی و تعهدات گذشته شهری را عملیاتی کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز با اشاره به اینکه فرسودگی ناوگان حمل و نقل یکی از مشکلات حوزه مدیریت شهری است، گفت: بازسازی ناوگان حمل و نقل از چندی پیش آغاز شده و امروز از ۶ دستگاه اتوبوس رونمایی شد. همچنین ۵۰ دستگاه جدید اتوبوس خریداری و به ناوگان افزوده خواهد شد.

احمد حاج‌امینی با اشاره به راه‌اندازی خطوط جدید اتوبوسرانی در نقاط حاشیه‌ای شهر ساوه گفت: همزمان با رونمایی از ۶ دستگاه اتوبوس، خط جدید اتوبوسرانی در بلوار سیدجمال الدین اسدآبادی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلاتی نظیر پسماند، کمبود فضای سبز، آسفالت معابر در این منطقه گفت: برنامه‌ریزی لازم برای پیگیری مطالبات شهروندان این منطقه بعمل آمده و بزودی در فاز اجرایی قرار خواهد گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group