پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

سرپرست جهاد کشاورزی ساوه گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی هفت طرح آبیاری و عمرانی با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان در سطح روستاهای این شهرستان به بهره برداری رسید.

علیرضا طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل چهار طرح آبیاری نوین به مساحت ۱۴۵ هکتار و سه طرح عمرانی شامل احداث کانال درجه ۳ و ۴ زیردست سد الغدیر، احیاء و مرمت و لایروبی قنات و انتقال آب با لوله جمعا به طول ۴ کیلومتر، بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، ۴۰ هزار هکتار از ۶۶ هزار هکتار آبی شهرستان ساوه مستعد آبیاری قطره‌ای هستند که تا به امروز بیش از ۱۲ هزار هکتار از این اراضی از محل منابع دولتی و بیش از سه هزار هکتار از محل منابع بخش خصوصی به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند.

طهماسبی افزود: شهرستان ساوه در اجرای طرح‌های آبیاری نوین از شهرستان‌های موفق استان مرکزی بوده و از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ طی چهار سال متوالی بیش از ۴۰ درصد اعتبارات استانی در حوزه آبیاری نوین را جذب کرده است اما در دو سال اخیر به دلیل کمبود اعتبار و متناسب با آن، اجرای آبیاری نوین در سطح شهرستان ساوه کاهش یافته است.

وی بیان کرد: امیدواریم با رویکردی که دولت سیزدهم در زمینه اجرای طرح‌های مصرف بهینه آب اتخاذ کرده است و از آب به عنوان اولین و اصلی‌ترین نهاده تولید در سند تحول دولت مردمی در بخش کشاورزی یاد کرده است، اعتبارات خوبی هم به این بخش تخصیص داده شود و شاهد اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح وسیع در سطح شهرستان ساوه باشیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group