دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

تمامی اخبار

رییس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: کوتاهی‌های صورت گرفته از سوی برخی دستگاه های مسئول در گذشته، وسعت حاشیه نشینی در این شهر را افزایش داده است.

احمد حاج‌امینی شامگاه دوشنبه ۲۰ دیماه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث پیاده راه امام خمینی(ره) از دوره چهارم شورای شهر آغاز شد و در دوره پنجم به دلیل برخی آسیب‌های متاثر از موضوعات امنیتی با تصمیم شورای تامین قرار بر جمع‌آوری شد اما در نهایت این تصمیم به ساماندهی و بازپیرایی پیاده‌راه با هدف اجرای شبکه‌های زیرساختی تغییر یافت و در دستور کار دوره پنجم شورا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی شهر با مشارکت شورای شهر و شهرداری صورت می‌گیرد. هیچ برنامه فرهنگی در ساوه بدون مشارکت مادی و معنوی حوزه مدیریت شهری اجرا نشده است و حوزه ورزش شهرستان نیز از زیرساخت‌های شهرداری برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه به برنامه مدیریت شهری برای ایجاد درآمد پایدار اشاره کرد و گفت: ایجاد سرمایه‌گذاری و کسر عوارض، از برنامه‌های شورا در حوزه درآمد پایدار است و تاکنون ۵۰ بسته سرمایه گذاری در شورای شهر در دست بررسی است. واگذاری ۱۵۰ هکتاری باغ زیتون، احداث پردیس سینمایی، ایجاد مجتمع تجاری و فرهنگی، پارکینگ طبقاتی، شهرک صنوف مزاحم از جمله بسته‌های مهم سرمایه‌گذاری برای کسب درامد پایدار است.

رییس‌ شورای شهر ساوه با اشاره به کاهش درآمدهای شهری متاثر از اجرای قانون برنامه ششم توسعه گفت: کاهش درآمد شهرداری در قانون برنامه پنجم بحران مالی را در مدیریت شهری ایجاد کرد، اما با تلاش صورت گرفته برای کسب درآمد پایدار از این بحران عبور کردیم.

وی به راهبرد دوره ششم شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: حفظ و نگهداری شهر با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تعیین تکلیف آنها مهمترین راهبرد مدیریت شهری در دوره ششم است.

حاج امینی با تاکید بر اینکه شورای شهر هیچ پنهان کاری و موضوع مخفی از دید شهروندان ندارد، گفت: شفافیت و روشنگری یک اصل برای تمامی اعضای شورای شهر است و تمامی مصوباتی که جنبه عمومی دارد بطور دقیق اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در خصوص ساختمان نیمه کاره شهرداری ساوه گفت: بدلیل هزینه بالای تکمیل این پروژه اولویت شورا واگذاری این پروژه است و نهایتا اگر به سرانجام نرسد اقدام به تکمیل این پروژه نیمه تمام و تعیین تکلیف آن خواهیم کرد.

وی در ادامه خروج صنوف مزاحم از شهر را از خواسته‌های شهروندان دانست و افزود: قطعه زمینی به وسعت ۵۰ هکتار در خارج از شهر برای احداث شهرک صنوف مزاحم در نظر گرفته شده است که هم اکنون مراحل اجرایی احداث را سپری می‌کند و با تامین زیرساخت‌ها و برطرف کردن معارضین ظرف مدت یکسال پس از ابلاغ از سوی حوزه معاونت عمرانی استانداری مرکزی به بهره برداری می رسد.

او در ادامه به حمایت شورای شهر از حوزه ورزش پرداخت و  تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری بیشتر از متولیان حوزه ورزش در بخش ورزش شهرستان هزینه می‌کند و در سال‌ جاری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به حوزه ورزش تخصیص یافته است.

رییس شورای شهر ساوه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی اشاره کرد و افزود: تقویت نشاط شهروندی و شاداب سازی به همراه اجرای طرح‌های زیربنایی نظیر کمربندی و معابر از جمله فعالیت‌های شوراست و معتقدیم که باید زیبایی شهر همراه با فعالیت عمرانی بطور همزمان دیده شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت شهر ساوه را تشکیل می‌دهند، گفت: احداث استخر، باغ و پارک ویژه بانوان، برگزاری جشنواره‌های صنایع دستی و غذای سنتی محلی، از جمله فعالیت های مهم در حوزه بانوان است که البته ناکافی است و باید تقویت شود.

رییس شورای شهر ساوه چابک سازی و ساماندهی نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: چابک سازی و کادرسازی نیروی انسانی با تاکید بر شایسته سالاری به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که لطمه و آسیبی متوجه خدمات شهری نشود. هرگونه عزل و نصب مدیران شهرداری در اختیار شهردار است و شورای شهر طبق قانون هیچ دخالتی در تغییر و تحولات نیروی انسانی حوزه مدیریت شهری ندارد.

وی در خصوص تبعات اجتماعی و فرهنگی معضل حاشیه نشینی گفت: ضعف دولت برای تامین مسکن مورد نیاز مردم و افزایش جمعیت متاثر از جاذبه‌های صنعتی و کشاورزی در ساوه منجر به ایجاد افزون بر ۲۰ نقطه حاشیه نشینی در این شهر شد و کوتاهی‌های صورت گرفته در گذشته وسعت حاشیه نشینی را افزایش داد.

وی از دستگاه قضایی خواست تا با دلالانی که اقدام به تفکیک غیراصولی اراضی حاشیه شهر و فروش آن به مردم برای ساخت مسکن می‌کنند برخورد کنند و گفت: بدیهی است که شورا و شهرداری باید با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی اجازه ندهند حاشیه نشینی در ساوه از ۲۰ نقطه به نقاط بیشتر افزایش یابد.

رییس شورای شهر ساوه با تاکید بر حمایت از شهردار گفت: ضمن حمایت از عملکرد شهردار با هیچ کس عقد اخوت نبستیم و شهردار تا مادامی که در راستای منافع مردم قدم بردارد مورد حمایت شوراست.

وی به راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ساوه اشاره کرد و افزود: در این مرکز از ظرفیت نخبگان و پژوهشگران شهری برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین بیان کرد: پیشنهاد شده است که دهم مهرماه روز تولد شهید چمران به عنوان روز ساوه نامگذاری شود و همه ساله برنامه‌هایی در معرفی ساوه از جمله جشنواره انار برگزار خواهد شد.

وی به کمبود نیروی کار در سازمان پسماند شهرداری اشاره کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی در این سازمان با گذشت زمان بیشتر احساس خواهد شد چرا که در شرایطی که امروزه شهر صنعتی ساوه دارد به دلیل کمبود نیرو از هر فرد جویای کار با هر شرایط سنی و تحصیلی با حقوق بالاتر از پاکبانی دعوت به همکاری می‌کند لذا درخواستی از سوی افراد جویای کار برای فعالیت در سازمان پسماند به عنوان پاکبان ارائه نمی‌شود.

در این نشست اعضای شورای شهر به سوالات خبرنگارانی که در جلسه هفته گذشته مطرح شده بود پاسخ دادند و در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه مدیریت شهری بحث و تبادل نظر شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group