پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: جسن بسیج گره‌گشایی از مشکلات مردم و کارگشایی با خدمت صادقانه و مومنانه است.

سرهنگ پاسدار حجت‌الله دستجانی چهارشنبه سوم آذرماه در رزمایش اقتدار بسیجیان شهرستان ساوه که با حضور جمعی از بسیجیان و مسئولان در سالن سلمان ساوجی اداره ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یعنی فرمول تبدیل کردن تهدید به فرصت و این شجره طیبه تجلی حضور انسان‌های عاشق، عاقل، پر انگیزه و پر شور دینی و انقلابی است.

وی با اشاره به حضور بسیج در میدان‌های نبرد و جنگ نظامی هشت ساله گفت: بسیجیان با نثار جان خویش در دوران دفاع مقدس، از جنگ، گنجی به وجود آوردند که ثمرات آن تا امروز در جامعه مشهود است. هشت سال دفاع مقدس، دانشگاهی از تبلور ایثار و فداکاری، از خودگذشتگی و مردانگی بود و  اگر دانشگاه دفاع مقدس نبود شاید این درجه از معنویت در حوزه‌های مختلف دست یافتنی نبود.

فرمانده سپاه ساوه در ادامه با حضور موثر بسیج در مقاطع مختلف اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون ۹ میلیون کودک علیه بیماری فلج اطفال با بهره‌گیری از ۶۵۰ هزار بسیجی در کمتر از ۱۲ ساعت یکی از خدمات بی‌نظیر بسیج بود. بسیج نه فقط یک نهاد نظامی بلکه یک ارگان خدمات دهنده صادقانه و مومنانه است و جنس فعالیت بسیج است راهگشاست.

وی با تاکید بر اینکه بسیج پایگاه جوشش انقلاب در مواجهه با دشمنان است و هرجا تهدیدی علیه مردم و نظام باشد این بسیج است که سینه خود را آماج این تهدیدها قرار می‌دهد، تصریح کرد: امروز بسیج و شاخه‌های تنومند آن چون به ریشه ولایت وصل است سرزنده هستند و برگ‌های سبز آن نشانگر حیات و فعالیت آن است. شالوده درخت تنومند بسیج ولایتمداری و اقدامات بسیجیان برگرفته از فرهنگ شهادت و جهاد است.

سرهنگ دستجانی با اشاره به رهنمودهای رهبرمعظم‌انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جوانان محور گام دوم انقلاب هستند و باید شانه‌های خود را به مسئولیت بسپارند. لذا دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی از مهمترین اقداماتی است که باید تحقق یابد.

وی بر ضرورت پیشگیری از نفوذ و ضربه زدن برخی بسیجی نماها به این شجره طیبه گفت: اگر می‌خواهیم در جامعه موثر واقع شویم باید با اخلاص، نیت پاک و تفکر جهادی برای تحقق منویات رهبری در گام دوم انقلاب گام برداریم. بسیجی مرد میدان‌های خطر است و به همین خاطر است که لرزه به تن دشمن افتاده و آنان را زمین‌گیر کرده است.

به گزارش ایسنا، همزمان با هفته بسیج نمایشگاه دستاوردهای بسیجیان شهرستان ساوه در نمایشگاهی که در ابتدای خیابان پاسداران این شهر برپاشده است در معرض دید مردم قرار گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه در آئین افتتاح این نمایشگاه که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان و بسیجیان ساوه انجام شد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بسیج در تبعیت از ولی فقیه در همه زمینه‌ها میدان‌دار است و برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج نمونه‌ای از خدمات این شجره طیبه است تا مردم بدانند که در پایگاه‌های مقاومت بسیج چه خدماتی به مردم ارائه می‌شود.

سرهنگ دستجانی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی، برپایی نشست‌های سیاسی، فعالیت‌های جهادی، علمی و فناوری، اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی و دهها خدمت دیگر تنها بخشی از فعالیت‌های بسیج است.

وی بیان کرد: حضور بسیج در قالب سند انتظار رنگ و بوی دیگری به فعالیت‌های این نیروی مردمی داده است و با تنظیم ۹ سند و سازماندهی بسیجیان ذیل هر سندی در حوزه های دفاعی و امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و هنری، فضای مجازی و ... بخش نوینی از فعالیت‌ها را به منصه ظهور خواهد گذاشت.

فرمانده سپاه ساوه با تاکید بر سازماندهی مردم برای فعالیت در حوزه‌های گوناگون متناسب با تخصصی که دارند، گفت: بسیج در گام دوم انقلاب باید موثرتر ظاهر شود. مفهوم بسیج با تربیت بیشتر عجین شده و نگاه بسیج به تربیت و کادرسازی یک اولویت است و مراقبت از بسیج یک اصل به شمار می‌رود و در قالب اجرای طرح حلقات صالحین و احیای امر به معروف و نهی از منکر  به صورت مسجد محور به دنبال ترویج محله اسلامی فارغ از آسیب‌های اجتماعی باشیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group