شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم علاوه بر نذر غذا برای جسم در نذر کتاب به عنوان غذای روح اهتمام داشته باشند، گفت: نذر کتاب خرج تعالی فرهنگ و دانایی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی یکشنبه ۳۰ آبانماه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه عمومی حضرت ام‌البنین (س) شهر صنعتی کاوه که همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد، اظهار کرد: سرانه کتاب در کشور بسیار پائین و در شان نظام اسلامی نیست و آمارها نشان می‌دهد که متوسط کتابخوانی در ایران بین پنج الی ۱۰ ساعت است در صورتیکه در برخی کشورها میزان مطالعه هر فرد بطور متوسط در هر هفته ۱۷ ساعت اعلام شده است.

وی بیان کرد: با وجود توصیه‌هایی که آموزه‌های اسلامی نسبت به کتاب و کتابخوانی دارد، متاسفانه میزان مطالعه در کشور متناسب با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نیست.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه فضای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی شده است، گفت: با پیشرفت تکنولوژی و آمدن گوشی‌های تلفن هوشمند و سایر لوازم دیجیتال، جامعه از کتاب و مطالعه روی برگردانده است در حالیکه فضای مجازی هیچگاه نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کتاب و مطالعه شود.

او با اشاره به مضراتی که اشعه‌های گوشی‌های هوشمند برای سلامت انسان دارد، گفت: کتاب، یار و همراه بی‌ضرر برای انسان است و متاسفانه کتاب در سبد خانوار ایرانی گم شده و امروزه فضای مجازی است که مردم را پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام سبزی با اشاره به پائین بودن سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها در ساوه و زرندیه گفت: امکانات و اعتبارات باید در سراسر استان به صورت عادلانه توزیع شود و بعد مسافت شهرها از مرکز استان مانع توزیع عادلانه اعتبارات برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نشود.

وی بیان کرد: مشکلات فرهنگی و ضعف زیرساخت‌های ساوه و زرندیه را در جلسه‌ای با وزیر ارشاد مطرح خواهم کرد تا این شهرستان بتواند شاخص‌های فرهنگی خود را ارتقاء دهد و کتابخانه‌ها با کتب متعدد و مورد نیاز کتابخوان‌ها تجهیز شود.

نماینده ساوه و زرندیه با اشاره به کارکردهای فرهنگی سنت حسنه وقف گفت: باید مردم را تشویق و راهبری کرد تا در حوزه وقف کتاب و کتابخوانی نیز دست بکار شوند و خلاء‌های جامعه را برطرف کنند. علم و دانش غذای روح انسان است و باید مردم را تشویق کرد همانطور که برای غذای جسم نذر می‌کنند برای غذای روح هم نذر و وقف کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group