جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از مسئولان صنعتی و استانی خط تولید پرسلان پولیش شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا واقع در شهر صنعتی کاوه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، این خط تولید جدید به همت بنیاد مستضعفان ایجاد شده و با افتتاح این خط تولید در صنعت کاشی و سرامیک در این کارخانه، سالانه دومیلیون متر مربع به ظرفیت تولید کشور در این صنعت اضافه خواهد شد.

این خط تولید به همت متخصصان ایرانی به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر اشتغالزایی برای جوانان و متخصصان این حوزه، از خروج بیش از یک میلیون یورو ارز از کشور نیز جلوگیری می کند.

میزان افزایش تولید محصول کاشی و سرامیک در کشور با افتتاح این خط به دو میلیون متر مربع در سال خواهد رسید. میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این خط تولید به ارزش روز ۱۲۹ میلیارد تومان بوده است که توانسته برای  ۶۰ نفر فرصت شغلی مستقیم و نیز برای ۳۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کند.

با افتتاح این خط تولیدی میزان افزایش صادرات شرکت ۲۰ درصد، میزان سهم شرکت در تولید محصولات کاشی و سرامیک کشور ۲.۵ درصد و میزان سهم شرکت در صادرات کاشی و سرامیک کشور ۵ درصد خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تمامی کارخانجات بنیاد مستضعفان از تکنولوژی روز دنیا برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح امروز سه شنبه 20 مهرماه در حاشیه افتتاح خط تولید پرسلان پولیش شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا واقع در شهر صنعتی کاوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خط تولید جدید این شرکت به همت جوانان این کشور و بدون کمک گرفتن از خارجی ها نصب و راه اندازی شده و این شرکت به تکنولوژی روز دنیا در تولید کاشی و سرامیک مجهز شده است.

فتاح با بیان اینکه ایران جزو چند کشور اول دنیا در این صنعت است، گفت: ما باید به تکنولوژی روز مجهز شده و با توجه به تغییر ذائقه مردم کشورهای مختلف، خودمان را با خواسته های آنها تطبیق بدهیم. این تکنولوژی به حدی کیفیت تولید در این واحد صنعتی را بالا برده است که ۷۰ درصد تولید این کارخانه در ۶ ماهه اول صادر شده و ما با هماهنگی توانسته ایم ۳۰ درصد مابقی را در داخل عرضه کنیم.

وی اظهار کرد: این مایه افتخار برای ایران است که محصولات این شرکت به تمامی کشورهای همسایه از جمله روسیه و دیگر کشورها صادر می شود و اگر اجازه داده شود این محصولات را می توان به صورت ۱۰۰ درصدی صادر کرد چراکه این محصولات در دنیا خواهان دارند.

فتاح با اشاره به اشتغالزایی بالای این صنعت گفت: راه اندازی این خط تولید جدید باعث شد صنعت کاشی در کشور یک جهش دوباره پیدا کند. در این خط تولید، کاشی در قالب اسلب با ابعاد بزرگ نیز تولید می شود که برای نمای ساختمان و کف سالن های بزرگ می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این محصولات دوام و استحکام بالایی دارند و درصد جذب آب آنها تقریبا صفر است.

وی با بیان اینکه اینجا تحریم ها رنگ و بوی خود را از دست داده اند و اعتمادی که کشور و مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس به جوانان کردند و پاسخ مطلوب گرفتند اینجا هم جواب داده است. اینجا خط مقدم تولید است و کارگران همت کردند تا ما استقلال، رفع تحریم و دور زدن آنرا به عینه شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این روند را در این کارخانه با راه اندازی خط تولیدهای جدید ادامه می دهیم و در سایر صنایع در بنیاد مستضعفان نیز این رویکرد استفاده از تکنولوژی روز دنیا اجرایی خواهد شد تا از این تکنولوژی عقب نمانیم، گفت: در این کارخانجات ضمن حفظ خط تولید موجود با تغییر رویه و آوردن تکنولوژی های جدید درصدد هستیم که همه این کارخانجات از تکنولوژی روز دنیا برخوردار شوند.

فتاح اظهار کرد: خط تولید جدید کارخانه کاشی و سرامیک سینا دو میلیون متر مربع در سال ظرفیت دارد و بقیه خطوط کارخانه نیز حدود ۷.۸ میلیون متر مربع در سال قبل تولید کرده اند. ظرفیت کل کشور در این صنعت ۴۰۰ میلیون مترمربع در سال است و حدود ۲.۵ تا سه درصد کل تولید کشور در این واحد صورت می گیرد. ابعاد سرامیک های تولیدی در این واحد تا ۲ متر رسیده و در گام بعدی به ۳.۲ متر خواهد رسید.

وی در خصوص مسکن کارگری و نقش آفرینی بنیاد مستضعفان در این حوزه نیز گفت: در این عرصه در کنار دولت هستیم. خوشبختانه مجلس قانون جامع تولید مسکن را ابلاغ کرد و دولت عزم دارد که آنرا اجرایی کند و ما هم در کنارشان هستیم. توافقاتی در این زمینه با دولت صورت گرفته و بنیاد مستضعفان ضمن تامین زمین برای اجرای این قانون در تامین مصالح این طرح مثل کاشی، سرامیک نیز کمک خواهد کرد.

فتاح اظهار کرد: با قانونی که در مجلس تصویب شده بنیاد مستضعفان و سایر نهادها بیشتر از گذشته می تواند در حوزه تامین مسکن بویژه مسکن محرومان کمک کنند و تحول خوبی در عرصه تولید مسکن ایجاد شود و ما هم نقش موثری را در این عرصه ایفا خواهیم کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group