يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

تمامی اخبار

با حضور سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستانی و همزمان با آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه فاطمیه شهرستان ساوه به صدا درآمد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، شنبه سوم مهرماه در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دفاع مقدس گفت: دانش آموزان امید کشور در گام دوم انقلاب هستند و همانطور که در چهل سال گذشته خوش درخشیدند قطعا در گام دوم انقلاب نیز با تلاش بیشتر می درخشند و نقش بسزایی در ساختن تاریخ دارند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: دفاع مقدس و آموزش و پرورش در سنگرهای جنگ تحمیلی و علم و دانش نقش اثربخشی داشتند چنانکه ۲۵ درصد شهدای دوران دفاع مقدس متعلق به دانش آموزان و فرهنگیان است و این گواهی بر این ادعاست.

وی بیان کرد: ملت ایران با حداقل امکانات و زیرساخت ها، انقلاب را به پیروزی رساند و تنها با برخورداری از روحیه معنویت بود که این ملت در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستاد و پیروزی را رقم زد.

سردار کریمی در ادامه بهترین عمل صالح برای دانش آموزان  را درس خواندن دانست و افزود: زندگی آگاهانه در گرو برخورداری از علم و دانش و معرفت نفس است. کسب معرفت، هجرت فکری، علم آموزی و  استقامت و همت والا از ویژگی های دانش آموزانی بود که در آن مقطع از انقلاب، سنگر علم و دانش را رها کرده و در سنگر نبرد با دشمن جان خویش را در طبق اخلاص قرار دادند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز در این آیین گفت: الگوی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از سوی وزارتخانه به آموزش و پرورش اعلام شده است و در شورای آموزش و پرورش مطرح و به تصویب رسید و سازوکار مناسب با تفکیک مقاطع تحصیلی از طریق برگزاری جلسه با مدیران مدارس و دانشکده علوم پزشکی اندیشیده شده است.

ابراهیم فراشیانی با اشاره به اینکه براساس الگوی بازگشایی مدارس قرار بر این شد روشهای مختلفی برای سال تحصیلی جدید دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: مقرر شد در مدارس روستایی سال تحصیلی جدید با دانش آموزان کمتر از ۱۵ نفر به صورت حضوری دایر شود. کلاس های دانش آموزان هنرستانی نیز به دلیل فضای فیزیکی گسترده در کارگاه، صرفا در دروس کارگاهی با رویکرد پایه دوازدهم به صورت حضوری تشکیل شود.

وی همچنین به اتخاذ تصمیم مشترک با دانشکده علوم پزشکی برای بازگشایی پایه دوازدهم دروس نظری نیز اشاره کرد و گفت: شرط بازگشایی مدارس برگزاری جلسه مشترک کادر آموزشی با اولیای دانش آموزان، واکسینه شدن کامل کادر آموزشی، اتخاذ تمهیدات لازم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامی بودن استفاده از ماسک است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط قرمز ساوه از نظر رنگ بندی کرونایی، مابقی مدارس شهرستان تا اطلاع ثانوی به صورت غیر حضوری فعالیت خواهند کرد و برای بازگشایی برخی دروس تخصصی پایه دوازدهم نظری نیز حتما باید دانش آموزان واکسینه شوند. هنوز به صورت مکتوب شیوه نامه واکسیناسیون دانش آموزان ابلاغ نشده اما طی روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود:  پس از واکسیناسیون کامل، در خصوص آموزش حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی جدید تصمیم گیری و به اطلاع رسیده خواهد شد.

فراشیانی افزود: مدیران مدارس در شرایط سخت کرونایی موضوع آموزش دانش آموزان را با حساسیت بیشتر و در مشارکت با اولیای دانش آموزان دنبال کنند.

وی بیان کرد: مدرسه تلویزیونی در تعامل با صداوسیما و شبکه شاد دو شیوه آموزش غیر حضوری است و امسال شبکه شاد جهش بزرگی را در حوزه آموزش چندرسانه ای شامل خوانداری، شنیداری و دیداری تدوین کرده است .

فراشیانی در ادامه با اشاره به کمبود و سرانه فضای آموزشی اظهار کرد: در طول چهار سال اخیر ۱۸ مدرسه به سرانه آموزشی شهرستان ساوه افزوده شده است اما همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

در این آیین از چند معلم منتخب و دانش آموز ممتاز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group