دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

تمامی اخبار

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در شبانه روز اخیر، کرونا یکی از غم انگیزترین ساعات را در شهرستان با جان باختن ۹ نفر از جمله پسری ۱۳ ساله رقم زد.

دکتر «محمود کریمی» روز چهارشنبه به ایرنا، گفت: جان باختن این افراد از جمله پسر نوجوان ۱۳ ساله اشک کادر درمان و پرستاران بیمارستان را سرازیر کرد و برای ممانعت از تکرار چنین لحظات دردناکی از خانواده ها خواهش می کنیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین واکسینه کردن اعضاء،جان عزیزانشان را از این بلا مصون نمایند.

وی ادامه داد: ویروس دلتا علائم بالینی متفاوتی دارد و اگر فردی در خانواده مبتلا می‌شود سایر افراد بلااستثناء باید خود را قرنطینه و در اولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کنند

دکتر کریمی بیان کرد: افراد با درگیری ۴۰ درصدی ریه، حال عمومی مناسب دارند که این نکته باید مدنظر باشد و شهروندان با بروز کوچکترین علامتی مراجعه کنند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه تصریح کرد: شهروندانی که خود یا خانواده آنها علائمی دارند نباید برای تزریق واکسن اقدام کنند این در حالی است که گروه سنی ۴۰ سال به بالا همچنان به استاندارد ۸۰ درصدی تزریق واکسن نرسیده‌اند.

کریمی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها پیک بعدی کووید۱۹ در آبان ماه خواهد بود و افراد باید به سرعت برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در گونه جدید ویروس علائم گوارشی به ویژه در نوجوانان شایع شده است و براساس تحقیقات تنها ابزار مقابله نیز، واکسیناسیون است.

آرایشگاه مداخله گر در امور درمانی پلمب شد

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در خبری دیگر از تعطیلی یک باب آرایشگاه زنانه به دلیل دخالت در امور درمانی خیر داد.

دکتر کریمی گفت: با حضور مدیریت و کارشناسان نظارت بر درمان و کارشناس امور حقوقی دانشکده علوم پزشکی ساوه یک واحد آریشگاه زنانه مداخله کننده در امور درمان پلمب گردید.

کریمی تصریح کرد: به دنبال تبلیغات غیر مجاز تزریق ژل بوتاکس، پلکسرتراپی و غیره در فضای اینستاگرام، تیم نظارت بر درمان همراه کارشناس حقوقی دانشکده نسبت به تخلف انجام شده به استناد ماده ۳ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی دارویی واکنش نشان داد و نسبت به پلمب مکان فوق اقدام نمود.

وی افزود: پرونده رسیدگی به تخلفات به مراجع قضایی برای رسیدگی ارسال خواهد شد.

کریمی عنوان کرد: کلیه تبلیغات زیبایی غیر مجاز که مداخله در امور درمان محسوب می گردد در فضای مجازی در شهرستان توسط تیم نظارت بر درمان معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه ، رصد می گردد و با آن برخورد جدی بعمل خواهد آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group